دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1398 - 11:33
حجت‌الاسلام براتی مطرح کرد:

استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه آزاد برای امداد به سیل‌زدگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت:قرارگاه‌های جهادی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از تمام ظرفیت خود برای امداد و اسکان به مردم سیل‌زده استفاده می‌کنند.
کد خبر : 373993

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان قرارگاه‌های فرعی استان خوزستان برگزار شد.


در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی رئیس قرارگاه جهادی استان خوزستان عنوان کرد: در ابتدای وقوع سیل دستور حضور داده و در این مدت سیل‌زدگان در خوابگاه‌ها، کلاس‌ها و واحدهای دانشگاهی اسکان داده شده‌اند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به کمک‌رسانی و طبخ و توزیع غذا و سایر ملزومات توسط دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده، افزود: با حضور قائم‌مقام رئیس دانشگاه و بازدید از مناطق، دستور اعزام تعداد چهار دستگاه آمبولانس به منطقه داده شد که بلافاصله چهار آمبولانس بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در این مناطق مستقر شدند.


براتی در پایان تصریح کرد: قرارگاه جهادی استان خوزستان با تشکیل هشت قرارگاه فرعی در نقاط مختلف استان به‌ویژه در روستاهای سیل‌زده، اقدامات و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی را به مردم این مناطق می‌رساند.


در ادامه این جلسه احمد صالحی‌ آرا مسئول اجرایی و عملیاتی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به ایجاد یک‌دلی و همبستگی در بین مردم استان خوزستان گفت: حادثه رخ‌داده موجب جوشش و همبستگی مناطق مختلف استان شده است.


صالحی آرا با بیان اینکه سپاه‌های استانی حضور جدی و فعالی در منطقه داشته‌اند، تصریح کرد: قرارگاه‌های فرعی سوسنگرد، حمیدیه، هویزه، شوشتر، شوش، باوی و کارون در مناطق سیل‌زده استان توسط دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است و در کنار سپاه‌های استانی مشغول به امدادرسانی و کمک‌رسانی هستند.


وی حضور آمبولانس‌های دانشگاه آزاد اسلامی را در منطقه موجب آرامش دل‌های مردم دانسته و اظهار کرد: در این مدت بسته‌های بهداشتی و اقلام غذایی در مناطق سیل‌زده توزیع شده است. حتی نیروهای جهادی در امر نظافت مناطق نیز مشارکت داشته‌اند. ایستگاه‌های سلامت، اسکان مردم سیل‌زده، خدمات‌رسانی، توزیع اقلام و حضور آمبولانس‌های مجهز دانشگاه آزاد اسلامی از جمله اقدامات مهم قرارگاه استان خوزستان به‌شمار می‌رود.


مسئول اجرایی و عملیاتی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان افزود: در جلسه‌ای که با استاندار خوزستان و تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه مدیریت بحران برگزار شد، خدمات و کمک‌رسانی‌های دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار گرفته بود. همچنین در جلسه‌ای دیگر که با سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) استان خوزستان برگزار شد، از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی و تشکیل قرارگاه جهادی در این استان، تقدیر به‌عمل آمد.


صالح آرا با اشاره به بازدید از واحد مانیتورینگ سدهای استان و روند خروجی و ورودی این سدها بیان کرد: قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ارتباطی خوب و سازنده با تمام دستگاه‌های اجرایی و کمک‌رسان منطقه ایجاد کرده است.


وی در پایان، مواد غذایی، اقلام نظافتی، خدمات مهندسی، اقدامات فرهنگی و رفاهی را از نیازهای اصلی مردم دانست و  خواستار اهتمام و توجه ویژه به امر بهداشت و اقلام بهداشتی شد.


در ادامه این جلسه در تماسی زنده با مسئول قرارگاه فرعی شهرستان سوسنگرد، توضیحاتی به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد و دکتر طهرانچی از تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی این قرارگاه در شهرستان سوسنگرد تقدیر به‌عمل آورد.


همچنین مسئولان قرارگاه‌های فرعی مناطق باوی، شوش، شوشتر، هویزه و حمیدیه از آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در این مناطق و روند کمک‌رسانی‌ها گزارشی ارائه دادند.


انتهای پیام/4116/4007/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته