دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1398 - 15:08

مترجم آثار«الیف شافاک» با 3 اثر به نمایشگاه کتاب می‌آید

مترجم ادبیات داستانی با ترجمه 3 اثر از نویسنده تُرک به نمایشگاه کتاب می‌آید.
کد خبر : 373981

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، صابر حسینی امسال با  ترجمه سه  اثر از «الیف شافاک» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد شد. رمان «سه دختر حوا» در نشر نیماژ یکی از این سه اثر است. این کتاب تم اجتماعی دارد و داستان دختری اهل ترکیه به نام پری است که میان تعارض‌های فرهنگی و دینی پدر و مادرش گرفتار شده است. او برای یافتن حقیقت تصمیم می‌گیرد برای تحصیل به دانشگاه آکسفورد برود. پری در آکسفورد با دو دختر دیگر به نام‌های شیرین و مونا آشنا می‌شود. این سه دختر عقاید متفاوتی نسبت به مذهب و مسائل اجتماعی دارند. در این میان پروفسور «آزور» استاد فلسفه‌ این سه دختر، نقش راهبری را دارد که سعی می‌کند با کلاس‌های پویا و عملی حقیقت را به دانشجو‌هایش نشان دهد.


«پنهان» نام رمان دیگری از «الیف شافاک» است که با ترجمه حسینی در غرفه نشر نیماژ عرضه می‌شود. این کتاب تم عرفانی دارد و از لحاظ موضوعی نزدیک‌ترین کتاب به کتاب ملت عشق است. کتاب پنهان اولین بار در ایران به قلم من به فارسی ترجمه شده است.


کتاب پنهان به گفته نویسنده‌اش یکی از سخت‌ترین کتاب‌ها از نظر ترجمه‌پذیری و البته  از محبوب‌ترین آثار شافاک است که در سال 1998 توانست جایزه‌ی بزرگ مولانا را از آن خود کند. پنهان داستان پسرکی است که به طور اتفاقی پایش به تکیه‌ای باز می‌شود و در آن‌جا با پیری به نام دُرّی بابا آشنا می‌شود. آشنایی آن دو و گفت‌‌و‌گو‌ها و رهنمود‌های «دُرّی بابا» یکی از بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های این کتاب را شکل داده است.



«فکر نکن تنهایی» آخرین اثر شافاک است که در سال 2018 منتشر شده است. این کتاب به‌نوعی ادامه کتاب شمسپاره است. این کتاب شامل مقاله‌های خانم شافاک است که در روزنامه‌هایی همچون خبر‌تُرک منتشر شده است. او در این کتاب به موضوعات متنوع و مختلفی مثل ادبیات، هویت زن، مسائل سیاسی ترکیه و منطقه، حضور زن در حوزه‌ ادبیات، عشق از نگاه زن و مرد و دیگر مسائل پرداخته است. این کتاب توسط نشر مروارید منتشر شد.


علاوه بر این سه اثر، تقریباً تمام کتاب‌هایی که توسط این مترجم تبریزی تاکنون منتشر شده است، در نمایشگاه ارائه خواهند شد. رمان‌های «چیز غریبی در سرم» اثر اورهان پاموک ، رمان‌های من و استادم، اسکندر، «مَحرم» اثر الیف شافاک و داستان بلند «خرِ مُرده» اثر عزیز نسین از سوی نشر نیماژ و همچنین مجموعه‌ شعر «تو را صدا خواهم زد» گزینه شعر اوزدمیر آصف در غرفه‌ نشر مهر نوروز عرضه می‌شود.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
حسین رزمخواه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
۰
بهترین استاد ادبیاتی که تو کل عمرم داشتم و درس های زیادی از ایشون یاد گرفتم و چه خاطرات خوشی رو باهاشون تجربه کردم ، مشتاق دیدارشونم و آرزو میکنم به دو سال قبل برگردم و باز تو کلاس هاشون بشینم .
هلدینگ شایسته