دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1394 - 14:46

اجرای طرح جامع ارتقاء مرکز داده مبتنی بر فن‌آوری مجازی‌سازی

مدیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با توجه به اهمیت بهره‌مندی از فن‌آوری نوین مجازی‌سازی در توسعه مراکز داده نوین، از تدوین طرح جامع ارتقاء مرکز داده این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 37398

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسین بحری با توجه به اهمیت بهره‌مندی از فن‌آوری نوین مجازی سازی (Virtualization) در توسعۀ مراکز دادۀ نوین از تدوین طرح جامع ارتقاء مرکز دادۀ این واحد دانشگاهی خبر داد و افزود: با توجه به رویکرد دانشگاه در راستای چابک‌سازی فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌ها و به منظور کوچک کردن فضای مرکز داده و افزایش کارائی آن در واحدهای دانشگاهی بهره‌مندی از فن‌آوری مجازی‌سازی یک ضرورت محسوب می شود.


وی کاهش انرژی مصرفی مراکز داده، کاهش تعداد سرورهای فیزیکی و زیرساخت سخت‌افزاری مورد نیاز، کاهش غیر قابل تصور زمان راه‌اندازی یک سرور مجازی جدید بر بستر زیرساخت سخت‌افزای فراهم شده، امکان ایجاد محیط‌های آزمایشگاهی و آزمودن خدمات و سرویس‌های جدید با کمترین هزینه، بهبود مدیریت شرایط بحرانی و تهیۀ نسخه‌های پشتیبان از سرورها در کمترین زمان ممکن را از جمله مهمترین ویژگی‌ها و مزیت‌های این فن‌آوری برشمرد.


مدیر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با توجه به قابلیت‌های این فن‌آوری گفت: با تکیه بر این فن‌آوری جدید مهاجرت زنده سرورها از یک بستر سخت‌افزاری به یک بستر دیگر (Live Migration) تحمل‌پذیری در مقابل خطا (Fault Tolerant)، دسترس پذیری بالا (High Availability) و تخصیص منابع بصورت پویا (DRS) امکانپذیر می شود.


بحری اظهار امیدواری کرد با تأمین تجهیزات مورد نیاز در هفته‌های آتی مراحل اجرای طرح فوق تکمیل و به بهره‌برداری نهائی برسد.


وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری از نخستین واحدهای دانشگاهی است که به این فن‌آوری نوین مجهز خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته