دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1394 - 13:25
رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران:

شیوع سردرد در زنان 2 برابر مردان است

رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران، عنوان کرد: شیوع سردرد در زنان 10 برابر مردان است، به گونه‌ای که از هر 100 زن 18 نفر و از هر صد مرد، 8 نفر آنها دچار سردرد می‌شوند.
کد خبر : 37397

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر منصوره تقاء در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران که در بیمارستان سینا برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه سردرد شیوع زیادی دارد، اما این مشکل از طرف مردم و پزشکان مورد غفلت واقع شده است. تحقیقات نشان می‌دهد از هر ۱۰۰ زن جوان ۱۷ یا ۱۸ نفر دچار سردرد هستند، همچنین سردرد بین ۷ تا ۸ درصد مردان نیز شیوع دارد.


وی افزود: شیوع سردرد در کودکان زیر ۵ سال، افراد بالای ۵۰ سال،‌ کسانی که دچار سردردهای ناگهانی می‌شوند، سردردهای ناشی از بیماری‌های نقص ایمنی، سردردهایی که با تاری دید، سرگیجه و ضعف بدن همراه است و سردردهای بعد از زایمان ایجاد می‌شود عوارض شدیدی مانند اختلالات بینایی در بر دارد که باید سریع تشخیص داده شوند و درمان شوند.


تقاء ادامه داد: سردرد ممکن است ناشی از تومور در مغز باشد که در این صورت می‌تواند موجب اختلال در حرکت، حافظه و کنترل ادراک شود.


رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران با بیان اینکه سردردها به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود، گفت: در سردردهای اولیه مشکل خاصی در جمجمه وجود ندارد؛ اما از سردردهای ثانویه عاملی در سر یا گردن وجود دارد که سبب سردرد می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: تومور سردرد میگرن
ارسال نظر
قالیشویی ادیب