دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1398 - 20:18
حیدری نارمندی مطرح کرد:

سربلندی ملت ایران در همراهی با آسیب‌دیدگان حادثه سیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد گفت: ملت بزرگ ایران در همراهی با آسیب‌دیدگان حادثه سیل در استان‌های مختلف کشور سربلند بیرون آمد.
کد خبر : 373919
photo_2019-04-13_10-05-17.jpg

محمد حیدری نارمندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در حاجی‌آباد با قدردانی از همراهی اقشار مختلف مردم در یاری به حادثه‌دیدگان سیل در استان‌های شمالی، فارس، لرستان و خوزستان اظهار کرد: جان باختن تعدادی از هموطنان عزیز در این حادثه را تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان علو درجات را برای جان‌باختگان و صبر و اجر را برای بازماندگان مسئلت دارم.


وی اضافه کرد: در حوادث سیل اخیر شاهد نمایش وحدت و همدلی دولت و ملت  بودیم. نهادهای نظامی و انتظامی، سازمان‌های حمایتی، دستگاه‌های اجرایی، مراکز دینی، علمی و دانشگاهی، اصناف و اقشار مردم در کنار خدمتگزاران خود به صحنه آمدند و اوج نوع‌دوستی، یاری‌رسانی و کمک خالصانه و صادقانه را نشان دادند. به عبارت روشن‌تر ملت ایران از آزمون پیش آمده در یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان سربلند بیرون آمد؛ همانطور که در حوادث گذشته مانند زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب  همراهی خود را به منصه ظهور رساند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد با اشاره به همراهی جامعه دانشگاهی در پویش کمک به سیل‌زدگان افزود: جامعه دانشگاهی خاصه دانشجویان  و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد با ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان بر خود فرض می‌دانند که همراه و همگام با ملت سرافراز ایران اسلامی در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند. علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی، مدیریت، کارکنان و اعضای هیئت‌علمی، اعضای این واحد دانشگاهی یک روز از حقوق خود را برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل اهدا کردند.


حیدری نارمندی با اشاره به علل و عوامل بروز حادثه سیل در استان‌های مختلف کشور عنوان کرد: این طبیعی است که سیل از جمله بلایای طبیعی است که انسان‌ها قدرت محدودی در مهار آن دارند؛ اما تردیدی نداریم که با برنامه‌ریزی و توجه به آمایش سرزمین در ایران می‌توان از خسارات وارده کاست. جنگل‌زدایی، ساخت‌وساز در حریم و بستر رودها، برهم زدن اکوسیستم طبیعی آبراه‌ها و رودخانه‌ها و کم‌توجهی به قوانین طبیعت برای کشور خسارت‌بار و حادثه‌ساز است. این حادثه زنگ خطر جدی را در راستای توجه به منابع طبیعی و محیط‌زیست به صدا درآورد. امیدواریم این اتفاق هرچند ناگوار زمینه‌ساز حرکت بر مدار قانون، احترام به طبیعت و جلوگیری از تعرض به محیط‌زیست باشد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته