دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر کار: تعاونی‌ها خوش‌نام‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها می‌توانند به علت گستردگی شبکه خود بهترین نقش را در اقتصاد مقاومتی داشته باشند، گفت: اکنون تعاونی‌ها یک میلیون و 600 هزار شغل در کشور ایجاد کرده‌اند.
کد خبر : 37391

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حمید کلانتری در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون با تاکید بر اینکه این نمایشگاه میثاق حضور تعاونی‌ها برای ارائه توانمندی‌ها و محیطی برای آشنایی عناصر بخش با یکدیگر است، افزود: متاسفانه در گذشته تعاونی‌ها از امکانات و توجه کافی برخوردار نبودند و شاید حدود 14 سالی باشد که چنین نمایشگاهی از توانمندی‌های بخش تعاون برگزار نشده است.


وی تصریح کرد: از 7 راهبرد پیش‌بینی‌شده برای تحول بخش تعاون، دو راهبرد توسعه تعاملات شبکهای و توسعه بازار و برندهای تعاونی در این نمایشگاه محقق می‌شود.


کلانتری تاکید کرد: تعاونیها باید توانایی حضور خود در بازار، عرصه عرضه محصولات و تولیدات و قدرت رقابتپذیری با سایر بخش‌ها را در خود افزایش دهند و یک تولید‌کننده باید پیش از تولید به فروش محصول و بازار آن توجه داشته باشد.


معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاونیها در 100 نقطه کشور فعالانه حضور دارند، اظهار کرد: تعاونیها از تولید ضروریترین محصولات اساسی کشور مانند مواد غذایی تا تولید محصولات مهم صنعتی و معدنی را عهده دار هستند و به همین علت میتوانند نقش موثری در رونق اقتصادی داشته باشند.


کلانتری با بیان اینکه در گذشته توجه به واحدهای کوچک و خرد مانند تعاونیها به مراتب کمتر از واحدهای بزرگ بود، ادامه داد: بخش تعاون می‌تواند اشتغال‌محور باشد و میانگین سرمایه‌گذاری در این بخش برای ایجاد شغل به طور متوسط 50 میلیون تومان است.


رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندیهای بخش تعاون با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها خوش‌نام‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند، عنوان کرد: به دلیل اینکه تعاونی‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز به اعضای خود متکی هستند، بنابراین جزو کم‌مصرفترین مشتریان بانکی محسوب می‌شوند. از طرفی 63 درصد مطالبات بانکی کشور مربوط به هزار شرکت یا فرد حقیقی و حقوقی است و تعاونی‌ها جزو این بدهکاران محسوب نمی‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته