دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1398 - 17:24
امام‌جمعه مینودشت تاکید کرد:

لزوم افزایش کشت انواع گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد مینودشت

امام‌جمعه مینودشت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت سطح بیشتری از اراضی خود را به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دهد.
کد خبر : 373860
۲۰۱۹۰۴۱۵_۱۲۴۹۰۵(1).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مینودشت، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی ظهر امروز در حاشیه بازدید از فعالیت‌های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در زمینه کشت گیاهان دارویی از جمله گل‌گاوزبان و زعفران با تأکید بر افزایش درآمد غیرشهریه‌ای گفت: از آنجا که یکی از سیاست‌های دانشگاه کاهش وابستگی به درآمدهای غیرشهریه‌ای است، این واحد دانشگاهی اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده؛ چنانچه یک هکتار از اراضی این دانشگاه به کشت گل‌گاوزبان اختصاص پیدا کرده و اکنون محصول آن به بار نشسته است.


وی اضافه کرد: شرایط مناسب آب و هوایی مینودشت سبب شده تا کشت انواع گیاهان دارویی ازجمله گل‌گاوزبان و زعفران که از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه بوده و از نظر درآمد نیز بهتر از سایر محصولات است در آینده نزدیک دانشگاه سطح بیشتری از اراضی خود را به این امر اختصاص دهد.


سیدرضا طباطبایی فرماندار مینودشت نیز در حاشیه این بازدید فعالیت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت را ستود و گفت: دانشگاه باید علاوه بر کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای و دانش‌بنیان با افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد در سال جاری جهشی در جذب دانشجو داشته باشد.


آذر اسکندری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت نیز مطرح کرد: با توجه به موقعیتی که این واحد دانشگاهی دارد، باید سایت پردیس به مکان گردشگری تبدیل و اگر این کار انجام شود موجب جذب منابع مالی زیاد می‌شود که کمک بسیار بزرگی به دانشگاه می‌کند.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته