دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1393 - 11:53

رحیمی هم بند جابر ابدالی و جعبه سیاه پرونده‌اش می‌شود؟

در حالی که عصر دیروز دادستانی تهران با اعلام خبر انتقال محمدرضا رحیمی به زندان، بمب خبری را به صدا در آورد، مشخص نشده است که رحیمی به کدام بخش زندان اوین منتقل خواهد شد؟
کد خبر : 3738

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، بر خلاف خبر یکی از رسانه ها که قرنطینه را مخصوص زندانیان مشکوک دانسته بود، طبق ضوابط سازمان زندان‌ها، تمامی زندانیانی که برای طی دوران حبس خود به زندان اوین وارد می‌شوند، در ابتدا باید یکی دو روزی را در اندرزگاه یک، قسمتی که به عنوان قرنطینه شناخته می شود، بگذرانند و سپس به اندرزگاهی که برایشان در نظر گرفته می شود، منتقل شوند.


زندان اوین چند اندرزگاه مختلف دارد که زندانیان بر اساس نوع جرم و موارد دیگر در آنها تقسیم می‌شوند.


یکی از این اندرزگاه‌ها، اندرزگاه 8 است که مختص جرایم عمد و حبس‌های نسبتا طولانی است و محکومان جرایم عمد مالی نظیر اختلاس، کلاهبرداری و ارتشاء در آن نگهداری می‌شوند؛ جایی که هم اکنون جابر ابدالی و «داوود.س.» که به عنوان جعبه سیاه پرونده رحیمی از او یاد می شود، مدت‌هاست در آنجا روز را به شب می‌رسانند.



جابر ابدالی از افراد نزدیک به رحیمی و همان فردی است که به گفته رحیمی در نامه اخیرش، مبالغی را برای کمک به تبلیغات انتخاباتی 170 نماینده در اختیار او گذاشت تا بین آنان تقسیم کند.



«داوود. س» نیز فردی است که اعترافات مهمی علیه رحیمی که آن روزها رسانه‌ها با نام اختصاری «م.ر» از او یاد می‌کردند، داشت. این دو از زمان به جریان افتادن پرونده موسوم به بیمه ایران و استانداری تهران از حدود 5 سال قبل، اکثر روزها را در زندان - اعم از انفرادی و بند عمومی- گذرانده‌اند.


اما آیا محمدرضا رحیمی نیز در یکی دو روز آینده به این دو هم پرونده‌اش در اندرزگاه 8 خواهد پیوست یا در جای دیگری در اوین سکنی خواهد گزید؟


از سوی دیگر طبق ضوابطی که در زندان اوین رعایت می‌شود، اولین مرخصی به هر زندانی، بعد از طی یک ششم دوران حبس او داده خواهد شد که با توجه به حبس 5 سال و سه ماهه رحیمی، در صورت احراز شرایط، او اولین بار 10 ماه و نیم دیگر، یعنی آذر ماه 94 اولین مرخصی خود را خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته