دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1398 - 11:18
با موافقت نمایندگان؛

نحوه تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس را مشخص کردند.
کد خبر : 373678
NIM_0876.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز و در جریان بررسی «طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» ماده 28 این طرح را اصلاح کردند.


نمایندگان در اصلاح این قانون، ماده 28 را به‌عنوان ماده 56 مکرر دو به قانون الحاق کردند: فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها 15 روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا 24 ساعت قبل از اخذ رأی ادامه می‌یابد. هرگونه فعالیت تبلیغات داوطلبان خارج از مهلت مقرر جرم است و مرتکب به مجازات درجه 6 قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.


تبصره یک این ماده قانون می‌گوید: وزارت کشور مکلف است پیش از صدور دستور شروع انتخابات از طریق استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشدار‌ی‌ها در تمامی مناطق کشور هرگونه تبلیغات انتخاباتی پیش از زمان مقرر در این ماده را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به شورای نگهبان و مراجع قضائی ارسال کند.


تبصره دو هم می‌افزاید: پس از صدور دستور شروع انتخابات هیئت‌های اجرایی و نظارت مکلفند علاوه بر دریافت گزارش‌های ارسالی در خصوص تخلف از احکام این ماده در صورت اطلاع از وقوع چنین تخلفی ضمن رسیدگی به ترتیب ان را به هیئت نظارت مربوطه و هیئت مرکزی نظارت ارجاع کند. نیروی انتظامی نیز مکلف است با هماهنگی هیأت‌های اجرایی و نظارت مطابق قوانین اقدامات لازم را نسبت به پیشگیری از وقوع این تخلف به‌عمل آورد.


در تبصره هم آمده است: در صورتی که تخلف از حکم این ماده منتسب به خود نامزد باشد، به‌موجب رأی قطعی دادگاه به محکومیت از حقوق اجتماعی درجه پنج قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.


انتهای پیام/4034/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته