چین، آلمان و ترکیه مشتریان جاذبههای گردشگری استان یزد
مصطفی فاطمیفیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا درباره انتشار آمار و اظهار نظر برخی مسئولان مبنی بر اینکه «یزد جزء 20 مقصد گردشگران داخلی هم نیست»،(مرکز آمار ایران، بهار 97) اظهار کرد: بنده از منبع این خبر بیاطلاع هستم و بهعنوان مسئول میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان یزد این خبر را تکذیب و اعلام میکنم که این آمار صحیح نیست.
فاطمی با توجه به تعداد اسکان در مراکز اقامتی استان یزد، تأکید کرد: مجموع تختهای هتلینگ استان 11 هزار تخت است و بحث آمار اسکان جدا از تختهای هتلینگ بوده و اقامتی که در مدارس، خوابگاهها و تکایا صورت گرفته، بیش از تعداد تختهای هتلینگ استان بوده است.
وی با توجه به روانشدن سیل گردشگران مشتاق به یزد در نخستین روزهای سال نو مطرح کرد: دوم و سوم فروردین امسال تمام ظرفیتهای اقامتی استان یزد تکمیل شد و مجبور شدیم برای اسکان مسافران نوروزی از ظرفیت حسینیهها و مصلاها استفاده کنیم؛ بهطوریکه مصلای میبد و اردکان بهطور ویژه برای اسکان مسافران نوروزی بازگشایی شد؛ البته ناگفته نماند از نیمه دوم تعطیلات نوروزی به دلیل اخطارهای هواشناسی از تعداد گردشگران در استان یزد کاسته شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان یزد با بیان عملکرد مطلوب شهرداریهای استان یزد در حوزه گردشگری متذکر شد: در حوزه جذب گردشگر داخلی رقابت مطلوبی بین شهرداریهای استان یزد شکل گرفته و کمک و اقدامات خیلی خوبی در این زمینه از شهرداریها مشاهده میکنیم؛ بهطوریکه شهرداری یزد در تعطیلات نوروزی بیش از یکهزار برنامه فرهنگی هنری اجرا کرد؛ درحالیکه سال گذشته این برنامهها حدود 400 عنوان بود، برنامههای فرهنگی شهرداریهای بافق، میبد و مهریز نیز آمار قابلتوجهی بود و در کل به نظر بنده شهرداریهای یزد برای جذب گردشگر در ایام نوروز عملکرد خوبی داشتند.
فاطمی درباره موفقیت یزد در جذب گردشگر داخلی گفت: این استان از نظر جذب مسافران داخلی در سال 97 آمار خیلی خوبی داشته؛ بهطوریکه خود ما نیز انتظار حضور این تعداد مسافر داخلی نداشتیم؛ اما در حوزه گردشگری خارجی در مقایسه با سال 96 با کاهش 14 درصدی مواجه شدیم که آنهم به دلیل شرایط بینالمللی است؛ به همین دلیل برای جذب گردشگران داخلی متمرکز شدیم.
وی با بیان برندشدن یزد بهدلیل ثبت جهانی این شهر توسط یونسکو افزود: با این رخداد از سال گذشته در دو بخش کوتاهمدت و بلندمدت برنامهریزیهای خود را انجام داده و بر اساس برندسازی که شد، سعی کردیم در حوزه تبلیغات استراتژی خود را پیش ببریم که با شرایط زمانی استراتژی ما هم متفاوت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان یزد، تنوعبخشی به حوزههای گردشگری را از جمله اقدامات و استراتژی این ادارهکل عنوان کرد و ادامه داد: برای جذب گردشگر خارجی هستههایی برای کشورهای هدف شکل گرفت که چین، اسپانیا، فرانسه، اروپای شرقی، آلمان، کشورهای انگلیسیزبان جزء این هستهها بودهاند و با حضور در نمایشگاههای خارجی ازجمله نمایشگاه گردشگری چین، آلمان و ترکیه شرکت و جاذبههای گردشگری یزد را معرفی کردیم.
فاطمی تبیین کرد: خواهرخواندگی بین یزد و یاسبرین در مجارستان از نظر جذب گردشگر تأثیر چندانی ندارد؛ اما بااینحال ما از این رویداد نیز غفلت نکردیم و در جشنواره بودوار که در مجارستان برگزار شد و با هزینه شهرداری بوداپست به این جشنواره دعوت شدیم سعی کردیم جاذبههای گردشگری شهر یزد را به مجارها معرفی کنیم.
انتهای پیام/4078/4117/
انتهای پیام/