دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1398 - 10:15
معتمدیان به آنا خبر داد:

فعالیت 303 اکیپ امدادی در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 303 اکیپ امدادی در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی، گفت: تا به امروز به 300 نفر از سیل‌زدگان، امدادرسانی صورت گرفته است.
کد خبر : 373641
054.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بارش‌های شدیدی که از اواخر سال گذشته آغاز و همچنان نیز در استان‌های مختلف کشور ادامه دارد، با اینکه برای برخی از کشاورزان مناسب بود اما خسارت فراوانی را به مردم وارد کرد؛ به‌طوری که خسارت وارده به کشور چیزی حدود 35 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که البته میزان خسارت در استان‌هایی مانند گلستان، لرستان و خوزستان بیشتر از سایر استان‌های کشور بوده است؛ با اینکه برخی از مردم از مدیریت دولت در سیلاب اخیر ناراضی بودند اما وقوع سیل در استان‌هایی مانند لرستان می‌تواند درس عبرتی برای دولتمردان باشد تا حداقل از بروز چنین حوادثی در سایر استان‌ها جلوگیری شود.


بر اساس این گزارش، سامانه بارشی جدیدی که از روز جمعه(23 فروردین) در نقاط شرقی کشور فعال شده، خسارت‌هایی را به برخی از روستاها و شهرستان‌های استان خراسان جنوبی وارد کرده است.


در همین خصوص محمدصادق معتمدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا درباره تمهیدات اتخاذ شده در استان خراسان جنوبی برای مقابله با سیلاب احتمالی گفت: به‌دلیل هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به مناطق شرقی و شمال شرقی کشور، از روز جمعه(23 فروردین) در آماده‌باش کامل بودیم و 303 اکیپ امدادی را در مراکز مختلف استان مستقر کردیم تا درصورت گرفتاری مردم در سیلاب به کمک هموطنان بروند.


استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بارش باران که از روز جمعه آغاز و همچنان نیز ادامه دارد، در مناطق نهبندان و طبس بیشتر از جاهای دیگر بوده و در این مناطق شاهد خسارت‌های ناچیزی بودیم اما خوشبختانه تا به امروز تلفات جانی نداشتیم.


وی تصریح کرد: به‌دلیل آمادگی نهادهای ذیربط در حوزه امدادرسانی، مشکل خاصی نداشتیم و فقط 300 نفر از مردم در استان خراسان جنوبی نیاز به کمک داشتند؛ البته از مردم نیز تشکر می‌کنیم که هشدارهای چند روز پیش ما مبنی بر بارش‌های سیل‌آسا در استان خراسان جنوبی را جدی گرفتند.


بر اساس این گزارش، قطعاً اگر مردم هشدارهای هواشناسی و نهادهای ذیربط را جدی بگیرند، خسارت ناشی از سیل کاهش چشمگیری خواهد داشت.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته