دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1398 - 19:06
دکتر ولایتی در دیدار پتروچلی:

جمهوری اسلامی ایران مخالف مداخله خارجی در منطقه است

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت سنای ایتالیا تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران مخالف مداخله خارجی در منطقه است.
کد خبر : 373511
_MID3415.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز با «ویتو روساری پتروچلی» دیدار و گفتگو کرد.


 در آغاز این دیدار، ولایتی، پتروچلی را فردی دموکرات و دارای مواضع کاملاً متین توصیف کرد و گفت: «روابط ایران و ایتالیا سابقه دیرینه دارد و من همواره از رایزنی و گفتگو و مقام‌های ایتالیایی استقبال و استفاده کرده‌ام».


وی تصریح کرد: «زمانی که وزیر امور خارجه ایران بودم با وزیران امور خارجه ایتالیا و فرانسه روابط دوستانه‌ای داشتم و از هر فرصتی برای رایزنی و گفتگو با یکدیگر در زمینه امور دوجانبه استفاده می‌کردم».


ولایتی گفت: در این دیدار درباره روابط دوجانبه و توسعه همکاری‌ها گفتگو کردیم. روابط ایران و ایتالیا پس از انقلاب اسلامی روابط مستحکمی بوده است؛ چه اینکه در ۱۹۱۷ میلادی ایتالیا شریک اول ایران در زمینه امور تجاری بود.


وی افزود: همان‌گونه که مقام‌های ایتالیایی گفته‌اند، ایتالیا مایل است روابط دوستانه و تاریخی خود را با ایران ادامه دهد. ایران و ایتالیا در زمینه امور منطقه‌ای، مواضع بسیار نزدیکی دارند و معتقدیم کشورهای غرب آسیا مانند سایر کشورهای دنیا باید حق تعیین سرنوشت داشته باشند.


مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران از تصمیمات ملت‌های منطقه حمایت می‌کند، تصریح کرد: تصمیمات ملت‌های منطقه در عراق، سوریه، لیبی، یمن و ... برای ما محترم است و مخالف دخالت‌های بیگانگان در منطقه هستیم.


وی تأکید کرد: ما معتقدیم که باید قواعد و اصول ملل متحد در میان کشورهای منطقه استوار باشد.


ولایتی گفت: اینکه دولت ایتالیا حتی به‌صورت نمادین به جمهوری اسلامی ایران و سیل‌زدگان کمک می‌کند، نشان از دوستی این کشور با ایران دارد و امیدواریم این دوستی‌ها ادامه یابد.


پتروچلی در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات با مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت که در این دیدار به نمایندگی از سنای ایتالیا حضور یافته است.


 وی هدف از این دیدار را تأکید بر وحدت و دوستی میان دو کشور ایران و ایتالیا در سطوح پارلمانی عنوان کرد و گفت: روابط دو کشور مبتنی بر تاریخ هزاران ساله است.


 رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا تصریح کرد: دوستی ما در همه زمان‌ها و زمینه‌ها وجود دارد، به‌ویژه در زمانی که می‌بینیم ایران دچار حادثه سیل شده است.


این مقام نهاد قانون‌گذار ایتالیا همچنین از ارائه کمک‌های بشردوستانه دولت ایتالیا به گروه‌های امدادی ایران تا ۲۴ ساعت آینده خبر داد.


وی افزود: امیدواریم بتوانیم با ارسال این کمک‌ها در شرایط دشوار در کنار ملت ایران باشیم.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: علی اکبر ولایتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته