دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو:

دو سوم عطاری‌ها غیر مجاز است

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: شمار عطاری‌هایی که عضو اصناف نیستند، بسیار زیاد است. به گونه‌ای که دو سوم آنها غیر مجاز به شمار می‌آیند.
کد خبر : 37351

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، امیرحسین جمشیدی گفت: افرادی که در عطاری‌ها فعالیت می‌کنند باید صلاحیت و تجربه کافی را داشته باشند، در حالی که اکنون این صلاحیت در خیلی از موارد مشاهده نمی‌شود.


وی ادامه داد: در زمان حاضر شمار اندکی از عطاری‌ها کار علمی انجام می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود انتقال دانش سنتی از نسلی به نسلی دیگر کمتر شود.


جمشیدی گفت: با این شرایطی که بر اوضاع عطاری‌ها حاکم است، بسیاری از افراد از نام عطاری سوء استفاده می‌کنند.


وی اظهار کرد: هدف سازمان غذا و دارو سلامت مردم است و سلامتی مردم به ویژه در بحث عطاری‌ها را با هیچ گزینه‌ای عوض نمی‌کنیم و با هیچ کس تعارف نداریم.


مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با مطرح کردن این پرسش که چرا برخی عطاری‌ها داروهای غیرمجاز می‌فروشند و مسولان اقدام نمی‌کنند به این پاسخ بسنده کرد که خطر در این زمینه بسیار جدی است.


جمشیدی افزود: متاسفانه در برخی اماکنی که جوانان و کودکان زیادی در آن‌ها ورزش می‌کنند، فرآورده‌های غیرمجاز استفاده می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته