دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه؛

دانشگاه آزاد اسلامی مرهمی بر دل سیل‌زدگان خوزستانی

دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای وقوع سیل با حضور فعال در امداد و خدمت‌رسانی به مردم، نقش اجتماعی خود را به‌خوبی ایفا کرده است.
کد خبر : 373485
_MID0350.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برخی از مناطق کشور در ابتدای سال 98 درگیر باران‌های سیل‌آسا و درپی آن سیلابی شدند که متأسفانه تخریب‌های زیادی به بار آورد. در ابتدا قسمت‌های شمالی کشور، پس از آن نیز مناطق غربی و جنوب غرب ایران به یکباره اسیر سیل شد.


درپی تخریب‌های شدیدی که در مناطق سیل‌زده به‌وجود آمد، نیاز شدیدی به همدلی همه مردم و دستگاه‌های اجرایی کشور احساس شد. با وجود اینکه ارگان‌های دولتی حضور بسیار ضعیفی در مناطق سیل‌زده داشتند اما برخی از بخش‌های خصوصی و مردم به یاری هم‌وطنانمان شتافتند.


دانشگاه آزاد اسلامی نیز از ابتدای وقوع سیل در مناطق شمالی کشور با حضور فعال در امداد و خدمت‌رسانی به مردم، نقش اجتماعی خود را به خوبی ایفا کرد.


مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در کنار کارکنان و دانشجویان این دانشگاه به مناطق سیل‌زده رفته و از نزدیک بر روند خدمت‌رسانی به مردم نظارت کردند. نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده شمالی کشور حضور پیدا کردند و دکتر محمدمهدی طهرانچی نیز در دو نوبت به استان لرستان و شهرستان پلدختر سفر کرده و به خدمت‌رسانی مشغول شد.


استان خوزستان نیز مانند استان‌های گلستان و لرستان وضعیت بحرانی داشته و دچار تخریب‌های بسیاری شده است. به همین دلیل بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، نیز چهارشنبه 21 فروردین در استان خوزستان و شهرهای درگیر سیل حضور پیدا کرد.



تشکیل قرارگاه جهادی استان خوزستان


دانشگاه آزاد اسلامی برای تسریع در روند امدادرسانی و دقیق‌تر و منسجم‌تر شدن برنامه‌ریزی‌های خدمت‌رسانی تصمیم به تشکیل قرارگاه جهادی به ریاست رنجبر گرفت.


بعد از حضور رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان با حکم وی رئیس و اعضای قرارگاه جهادی خوزستان مشخص شدند.


در بخشی از حکم انتصاب خطاب به حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی آمده است: نظر به تشکیل و استقرار قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز به منظور کمک به هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل اخیر در استان خوزستان و بسیج امکانات دانشگاه برای کاهش و حل مشکلات به‌وجودآمده، جنابعالی را به‌عنوان رئیس قرارگاه جهادی خوزستان منصوب می‌کنم.


در همین راستا و پس از بررسی مناطق مختلف استان و نیازهای ساکنان این مناطق حجت‌الاسلام براتی به‌عنوان رئیس، احمد صالحی‌آرا معاون اجرایی و عملیاتی، شهرام شهرویی معاون منابع انسانی، علیرضا تقیان به‌عنوان معاونت پشتیبانی و درمانی و بهداشتی، گودرز شاطری رابط با فرمانداری‌ها، سید موسی موسوی رابط با سپاه پاسداران، مهدی مهدوی عادلی معاون فنی و عملیاتی و ابراهیم آقاجری به‌عنوان معاون رسانه‌ای قرارگاه عملیاتی انتخاب شدند.



برپایی موکب خدمت‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در خوزستان


هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حد توان خود برای کمک به مردم خوزستان دست به کار شدند. واحد بوشهر موکب خدمت‌رسانی در خوزستان برپا کرد.


واحد شوشتر نیز به‌صورت روزانه برای سیل‌زدگان منطقه شعیبیه روزانه در هر وعده غذایی 6 هزار پرس غذا طبخ می‌کند.


جزئیات فعالیت قرارگاه جهادی خوزستان تا 23 فروردین


با توجه به پیشروی رودخانه‌های کارون، دز و کرخه استان خوزستان به هفت محور اصلی تقسیم شد و هر یک از آنها دارای یک قرارگاه فرعی هستند که با هماهنگی فرمانداری و سپاه استان اقدامات لازم را بر اساس نیازسنجی‌هایی که در قرارگاه جهادی مشخص شده ارائه می‌دهند.


طبق اعلام رئیس قرارگاه جهادی استان خوزستان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این استان  کمک‌های مردمی و کمک‌هایی که از استان‌های مختلف دریافت می‌شوند در محلی گردآوری و ورود و خروج آنها ثبت می‌شود


حجت‌الاسلام براتی با بیان اینکه دانشجویان پرستاری و مامایی در ایستگاه‌ها آماده ارائه خدمات پزشکی به آسیب‌دیدگان هستند از اعزام گروه‌های روانشناسی و مشاوره‌ای برای ارائه خدمت به آسیب‌دیدگان در آینده نزدیک خبر داد.


امدادرسانی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی ایذه به سیل‌زدگان


دانشجویان نیز در صف کمک به هموطنان خود حاضر شده و با حضور در مناطق سیل‌زده نقش خود را در امدادرسانی به مردم ایفا کردند.


در همین راستا جمعی از دانشجویان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه به یاری مردم سیل‌زده خوزستان در شهرستان حمیدیه رفتند.


بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه با ابراز همدردی با مردم آسیب‌دیده از سیل استان‌های خوزستان و لرستان با جمع‌آوری کمک‌هایی از قبیل اقلام مورد نیاز مردم به یاری‌ هم‌وطنان خود شتافتند و از آنان دلجویی کردند.


فعالیت گروه اعزامی از بسیج دانشجویی ایذه در روستای ابوصیاد حمیدیه بود که با اقدام به ایجاد سیل‌بند موفق شدند در این امر حضور داشته باشند.


تشکیل تیم‌های جهادی مدارس سمای خوزستان


مدارس سمای خوزستان نیز ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان در مدارس و آموزشکده‌های سمای سراسر استان برپا گردد که از جمله این مناطق می‌توان به مناطق کیان‌پارس، کوی سعدی، گلستان، کوی مجاهد، شهرک دانشگاه در سطح شهر اهواز اشاره کرد.


با توجه به ظرفیت‌های موجود اقداماتی نظیر اعلام آمادگی برای اسکان سیل‌زدگان در مدارس و آموزشکده‌های دارای فضا با توجه به تعطیلی آنها، تشکیل تیم‌های جهادی در حوزه‌های تخصصی متشکل از کارکنان، استادان، دانشجویان و دبیران مدارس، اعلام فراخوان جذب کمک‌های مردمی از طریق سازمان سما برای جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی کمک‌های واحدهای سمای کشور و اختصاص یک روز از حقوق کارکنان و استادان سمای اهواز به‌صورت داوطلبانه برای کمک به سیل‌زدگان از جمله مواردی است که در این مدت در مجموعه سمای خوزستان انجام شده است.


ارسال ۲۰۰ بسته بهداشتی در مناطق سیل‌زده توسط دانشگاه آزاد ماهشهر


اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی، اسکان سیل‌زدگان، اعزام کارکنان واحد و ارسال تجهیزات لجستیکی از جمله اقدامات واحد ماهشهر در مناطق سیل‌زده به شمار می‌رود


پژمان شعبانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر اظهار کرد: هیئت مذهبی دانشجویی واحد ماهشهر نیز در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی عملکرد بسیار مطلوبی داشت که براساس پایش میدانی از مناطق سیل‌زده، مبالغ جمع‌آوری شده صرف خرید ۲۰۰ بسته اقلام بهداشتی شده است.


وی عنوان کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: واحد ماهشهر در حوزه خدمات مهندسی نیز در زمینه زیرساخت‌های شهرسازی و دوران بازسازی ورود خواهد کرد.


کمک‌رسانی کارکنان دانشگاه آزاد سوسنگرد به مناطق سیل‌زده حمیدیه


۵۰ نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد در مناطق سیل‌زده استان خوزستان حضور مداوم داشته و به خدمت‌رسانی می‌پردازند.


کارکنان واحد سوسنگرد از ابتدای وقوع بحران در منطقه در زمینه‌های ایجاد سیل‌بند، طبخ و پخش مواد غذایی و پخش اقلام بهداشتی در منطقه حضور فعالانه داشته‌اند.


عبدالحسن دولاح  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد درباره کمک‌های این واحد به مناطق سیل‌زده گفت: گروهی متشکل از استادان روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت گروهی از سازمان بهزیستی برای اعزام به مناطق و اردوگاه‌ها تشکیل شده است که سرگروه این تیم مشاوره روانشناسی عضو هیئت علمی واحد سوسنگرد است.


تجهیزات و ماشین‌آلات بسیاری از دانشگاه آزاد اسلامی به دستور رئیس این دانشگاه به منطقه اعزام شده‌اند و همچنان خدمت‌رسانی ادامه دارد. فعالیت دانشگاه تا پایان پاکسازی منطقه ادامه دارد، همچنان که تمام امکانات و نیروهای دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به مردم منطقه فعالیت جهادی انجام می‌دهند.


انتهای پیام/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته