دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1398 - 12:54
جمال‌الدینی در گفتگو با آنا:

پیوست‌های اجتماعی باید مدنظر گروه‌های جهادی تخصصی قرار بگیرد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی باید مدنظر گروه‌های جهادی تخصصی قرار بگیرد.
کد خبر : 373400
1742834.jpg

سیدحمید جمال‌الدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به حضور فعال گروه‌های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی، موکب‌های جهادی و امدادگران جمعیت هلال احمر گفت: موضوع حائز اهمیت در رابطه با مناطق سیل‌زده استان لرستان اصلاح زیرساخت‌ها و به‌ویژه جاده‌ها و نوارهای مواصلاتی است.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: باید قبل از رسیدن فصول سرما، جاده‌های اضطراری امدادرسانی ترمیم و ایمنی‌سازی شود. 


جمال‌الدینی درباره لزوم بررسی و اقدام مناسب در زمینه روانشناسی در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: با توجه به اینکه عده‌ای از هموطنان در استان‌ لرستان دچار چالش‌‌های اجتماعی شده‌اند، حضور تیم‌های حمایت از سلامت روان در این مناطق ضروری به‌نظر می‌رسد. پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی باید مدنظر گروه‌های جهادی تخصصی قرار بگیرد.


وی افزود: بخشی از مناطق آسیب‌دیده منطقه پل‌دختر می‌تواند به شکل موزه نگهداری شده و به‌عنوان آینه عبرت‌اندوزی برای اهتمام در جهت آموزش‌های عمومی و تخصصی برای همگان ارائه شود. به‌طور کلی انسان تا موضوعی را لمس نکند برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کند.


محقق حوزه مدیریت بحران و امدادرسانی در پایان با اشاره به اهمیت بهداشت محیط و بهداشت عمومی در مناطق سیل‌زده، بیان کرد: موضوعات بهداشتی و مبارزه با بیماری نیازمند نگاهی تخصصی با رویکردی ویژه بوده و باید در امر جلوگیری از تشدید بیماری‌ها و تأمین ملزومات بهداشتی اهتمام ویژه‌ای نشان داد.


انتهای پیام/4107/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته