دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1398 - 08:15
عزیزی در گفتگو با آنا:

افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان موجب رونق گرفتن تولید ملی می‌شود

رئیس دانشگاه لرستان گفت: افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری، موجب رونق گرفتن تولید ملی می‌شود.
کد خبر : 373363
خسرو-عزیزی.jpg

خسرو عزیزی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص نقش دانشجویان و اساتید در رونق گرفتن تولید ملی در کشور اظهار کرد: دانشگاهیان نقش مهمی در رونق تولید می‌توانند ایفا کنند؛ مسئولان دانشگاه‌ها به‌عنوان خدمتگذار به جامعه دانشگاهی وظیفه دارند که بستر مناسبی را فراهم کنند تا دانشجوی با مهارت، تربیت و فارغ‌التحصیل شود.


وی افزود: وقتی دانشجو، مهارت لازم در رشته خود را یاد گرفت و از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد، برای استخدام شدن نه‌تنها سربار جامعه نمی‌شود بلکه خودش می‌تواند چند نفر را استخدام کند.


رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری، موجب رونق گرفتن تولید ملی می‌شود، خاطرنشان کرد: به اعضای هیئت‌علمی گفته‌ایم که هرکس شرکت دانش‌بنیان ایجاد کند، جایگزین مقالاتی می‌شود که برای تبدیل وضعیت و ارتقای رتبه آن‌ها تأثیر دارد.


عزیزی تصریح کرد: اساتید دانشگاهی در تبدیل کردن ایده به فناوری می‌توانند اقدامات خوبی انجام دهند، فناوری را به تجاری‌سازی برسانند و برای جامعه شغل ایجاد کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی دانشگاهیان لرستان در سال جاری، تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت است؛ دانشجویان نباید فقط به گذراندن دو واحد کارآموزی و کارورزی اکتفا کنند. باید شرایطی فراهم کنیم که دانشجو در حین تحصیل در اوقات فراغت و تابستان‌ها به بخش صنعتی برود و مهارت مربوط به رشته خود را کسب کند.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته