دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1394 - 11:42

انتشار کتاب «راهنمای توسعه مدیریت مزرعه» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا

کتاب «راهنمای توسعه مدیریت در مزرعه (کارآفرینی در کشاورزی)» از سوی دکتر محمد رضا بازیار، دکتر فرهاد بازیاری و دکتر محمد علی کریمیان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا ترجمه و از سوی انتشارات نوروزی به چاپ رسید.
کد خبر : 37331

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کتاب «راهنمای توسعه مدیریت در مزرعه شامل یک دیباچه و پنج فصل است. نویسندگان در دیباچه با ترسیم خط سیر کلی کتاب، رویکرد خود نسبت به بررسی موضوع درک کارآفرینی در کشاورزی و توسعه مدیریت مزرعه را تشریح کرده‌اند.


در فصل اول این کتاب با عنوان درک کارآفرینی در کشاورزی، نویسنده با بهره‌گیری از دیدگاه‌های نظری و فلسفی و برخی یافته‌های پژوهشی درباره کارآفرینی، نیروی محرکه کارآفرینی، کشاورزان به عنوان کارآفرینان و.. به تشریح موضوعاتی نظیر روش زندگی یک کشاورز کارآفرین، کارآفرینی گروهی پویایی کارآفرینی، تجارت کارآفرینی و... پرداخته است.


در فصل دوم با عنوان پاسخ‌هایی کارآفرینانه، نویسنده به طرح موضوعاتی همچون حفظ و مدیریت، افزایش و مدیریت کارایی تولید، وسعت بخشیدن به مهارت‌های مدیریتی، اعتماد و احترام در تجارت، ارتقاء کارآفرینی گروهی و به مدیریت تجارت مزرعه بر اساس طرح دراز مدت پرداخته است.


در فصل سوم با عنوان ویژگی‌های کارآفرینانه نویسنده به طرح موضوعاتی از قبیل: توانایی‌های کارآفرینی، توانایی‌های فنی، توانایی‌های مدیریتی و... پرداخته است .


در فصل چهارم با عنوان ساخت مهارت‌های کارآفرینی نویسنده به طرح موضوعاتی از قبیل: یادگیری کارآفرین، چرخه زندگی تجارت مزرعه‌ای و روش‌های ایجاد ظرفیت پرداخته است.


در فصل آخر و پنجم، این کتاب با طرح عنوان حمایت ترویجی در راستای توسعه ظرفیت کارآفرینی پرداخته است.


این کتاب در 161 صفحه در قطع وزیری با جلد معمولی و به قیمت ده هزار تومان به بازار عرضه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته