دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مروری بر روابط تجاری ایران و اتریش

اتریش از کشورهایى است که سیاست بى‌طرفانه و مستقلى را در اروپا دنبال می‌کند و به‌ همین دلیل در تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و کشورهای اروپایی علیه ایران شرکت نکرده است.
کد خبر : 37328

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، امروز قرار است یک هیات بلندپایه 200 نفره از شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و دانشگاهی و فرهنگی به ریاست هاینز فیشر، رئیس‌جمهوری اتریش، به تهران سفر کند.


این کشور طی یک‌ دهه اخیر با عدم مشارکت در تحریم اقتصادی علیه ایران، در پروژه‌های اکتشافی و برگزاری جلسات اوپک همکاری خوبی با ایران داشته و یکی از بازارهای صادرات نفت ایران به اروپا بوده است.


اطلاعات موجود نشان می‌دهد در سال جاری اقلام غیرنفتی همچون قالى و قالیچه دست‌بافت ایران، صمغ‌هاى نباتى و میوه‌هاى تازه و خشک ایران به این کشور صادر شده است. علاوه بر این، ایران از اتریش محصولات مختلف صنعتى و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات از جمله مواد شیمیایی، انواع وسایل یدکى راه‌آهن، ماشین‌آلات، کاغذ و مقوا، مواد غذایى (ذرت و جو)، چوب و عصاره‌هاى روغنى را نیز وارد کرده است.


در پنج ماهه نخست امسال 29 قلم کالا از قبیل هندوانه، سایر سبزیجات، تنباکوی قلیان، گلاب، کارتن، سنگ مرمر، مجسمه، مبل‌های چوبی و ... از ایران به کشور اتریش صادر شده است. وزن این کالاها 1198 هزار تن و ارزش آنها سه میلیون و 716 هزار و 430 دلار بوده است.


این در حالی است که میزان واردات ایران از کشور اتریش در پنج ماهه نخست امسال 20 هزار و 588 تن به ارزش 72 میلیون و 432 هزار و 611 دلار بوده است.


از جمله 377 قلم کالای وارداتی از کشور اتریش می‌توان به شیر خشک، آب پرتقال، آرد، برخی داروها، چوب اره شده، الکل چرب، انواع کاغذ و پوشاک اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته