دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1394 - 10:00
قائم مقام دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد:

تجهیزات و فناوری‌های بیهوشی در ایران به روز نیست

قائم مقام دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران گفت: متاسفانه ما از نظر تجهیزات و فناوری‌های نوین و آنچه که در نظام آموزش پزشکی و نظام ارائه خدمات «آی سی یو» و «بیهوشی» در دنیا ارائه می‌شود عقب‌تر هستیم که این شرایط باید هر چه سریعتر اصلاح شود.
کد خبر : 37317

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر داوود امی در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر متخصصان بیهوشی ایرانی از نظر کیفیت درمان که به مهارت‌های حرفه‌ای بستگی دارد بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه می‌دهند. این درحالی است که متاسفانه نسبت به تجهیزات و فناوری روز دنیا عقب‌تر هستیم که این مشکلات باید هرچه زودتر برطرف شود.


وی افزود: در کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد به غیر از اساتید، متخصصان ایرانی و نخبگان داخلی این رشته 30 نفر سخنران خارجی از کشورهای حوزه امریکای شمالی و اروپایی و حدود 2 هزار و 500 نفر از متخصصان بیهوشی کشور و چند صد پزشک از رشته‌های مختلف دیگر حضور دارند.
قائم مقام دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد با توجه به اینکه در کشور حدود 5 هزار نفر متخصص بیهوشی داریم که حیاتی‌ترین و خطرناک‌ترین خدمات بالینی را ارائه می‌دهند، تاکید کرد: از طرفی دیگر مدیریت حدود 4 میلیون عمل جراحی در سال و مراقبت و مدیریت بیماران در «آی سی یو» با حدود 6 هزار تخت در این بخش‌ها بر عهده متخصصان بیهوشی است که بی‌تردید نقش بسیار ارزنده و خطیری است.


وی افزود: متخصصان بیهوشی حیاتی‌ترین خدمات را به بیماران ارئه می‌دهند، حال آنکه ذات بیهوشی خطرناک، استرس‌زا و یکی از خطیرترین کارهای بالینی است که پزشکان انجام می‌دهند. به همین خاطر در برخی مواقع قابل مقایسه با هیچ خدمتی در پزشکی نیست.


بر اساس گزارش آنا، گفتنی است دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران از 31 شهریور تا سوم مهرماه سالجاری در تهران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته