دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهاروند به آنا خبر داد:

پاکسازی مدارس پلدختر از گل و لای توسط دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان از عملیات پاکسازی تمام مدارس پلدختر از گل و لای توسط نیروهای جهادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد خبر داد.
کد خبر : 373144
636906783348907580_lg.jpg

سیامک بهاروند در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه اجتماعی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اقدامات صورت گرفته برای امداد‌رسانی به استان‌های سیل‌زده توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان اظهار کرد: از همان ساعات اولیه آغاز سیل در استان نیروهای جهادی از روزهای اول اعزام شدند.


وی افزود: با همکاری آ‌ستان قدس رضوی، آشپزخانه‌ای ایجاد شد که 3 هزار پرس غذای گرم تهیه و به مردم تحویل داد. همچنین آذوقه و خشکبار به صورت اقلام خوراکی به روستای بخش چگینی ارسال شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: پیرو دستور دکتر طهرانچی قرارگاه جهادی در پلدختر مستقر شد که 500 نفر نیروی جهادی از واحدهای دانشگاه آ‌زاد اسلامی لرستان و سراسر کشور برای کمک به سیل‌زدگان حضور یافتند.


وی با بیان اینکه کلیه مدارس پلدختر پاکسازی شد، افزود: 10 مدرسه و مرکز آموزشی در شهر پلدختر توسط نیروهای جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد به طور کل پاکسازی شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه اقلام لجستیکی و امدادی مواردی بودند که از طریق این واحد به این مناطق ارسال شد، اظهار کرد: تجهیزات راه‌سازی، ماشین‌آلات سنگین دانشگاه آزاد اسلامی از روز اول برای عملیات پاکسازی و لایروبی به این مناطق اعزام شدند.


وی افزود: از روز گذشته دو تیم پزشکی که از سوی دو کانکس سیار درمانگاه خدمات اورژانسی و دیگری خدمات دندانپزشکی بود که از سوی استان لرستان برای ارائه سرویس به این سیل زده‌ها حضور دارند.


بهاروند با بیان اینکه در روز اول حادثه حدود 10 میلیون تومان هزینه داروها شد، گفت: با توجه به ضرورت بحث روانشناختی تیم‌هایی را به مناطق مختلف سیل‌زده اعزام خواهیم کرد.


وی افزود: در بازدید دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از رودخانه، توجه به موضوع پایش در لرستان را مدنظر قرار داد و عنوان کرد که به آسیب‌ها، دلایل ایجاد و  چگونگی مقابله با این پدیده طبیعی را داشته باشیم.


بهاروند درباره فعالیت‌های آتی این دانشگاه برای مردم سیل‌زده گفت: قرارگاه جهادی همچنان در این منطقه مستقر است و تا زمانی که به طور کامل پاکسازی‌ها انجام و کار به پایان برسد همچنان برقرار خواهد بود. ضمن اینکه با توجه به ضروریات در ادامه کمک‌ها، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی را همچنان خواهیم داشت.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته