دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1398 - 05:13
مقامات افغانستان:

30 تن از مهاجرین مقیم ایران در لویه جرگه مشورتی صلح شرکت می‌کنند

مقامات افغان در کمیسیون برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح می‌گویند که در جرگه پیش‌رو 80 سهمیه برای مهاجرین مقیم ایران و پاکستان در نظر گرفته‌شده است.
کد خبر : 372890

به گزارش حوزه آسیا گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از صدای افغان (آوا)، سید علی کاظمی تصریح کرد که 50 سهم برای مهاجرین مقیم پاکستان و 30 سهم برای مهاجرین مقیم ایران در این جرگه در نظر گرفته‌ شده است.


وی با بیان این‌که برای مهاجرین افغانستانی در سایر کشورها به علت دور بودنشان سهمی در نظر گرفته نشده است، اضافه کرد که مهاجرین در کشورهای پاکستان و ایران می‌توانند نمایندگان خود را از طریق انتخابات تعیین کنند.


سخنگوی کمیسیون برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح در مورد مهاجرین مقیم ایران خاطرنشان کرد که سفارت افغانستان و وابسته وزارت مهاجرین مقیم در تهران در انتخابات عضویت لویه‌جرگه تنها به‌عنوان ناظر حضور خواهند داشت و مهاجرین در سه حوزه زاهدان، مشهد و تهران می‌توانند خود را نامزد و یا نمایندگان خود را انتخاب کنند.


به گفته وی مهاجرین باید احساس مسئولیت کرده و در رأی‌دهی شرکت فعال داشته باشند تا ما جرگه‌ای متشکل از تمام اقوام داشته باشیم.


بر اساس گفته‌های سخنگوی کمیسیون برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح؛ حداقل سن رأی‌دهنده باید 18 سال و حداقل سن نامزد انتخاباتی باید 23 سال باشد.


انتهای پیام/4122/4124/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته