دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1398 - 16:57
رئیس جریان حکمت ملی عراق:

تحريم‌های يك‌جانبه آمریکا عليه ايران بدعتی خطرناک است

رئیس جریان حکمت ملی عراق تحريم‌های يك‌جانبه آمریکا عليه ايران را بدعتی خطرناک دانست.
کد خبر : 372796
16d488ad-2efa-4098-ab36-f35a628d4be1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الغدپرس، حجت‌الاسلام «عمار الحکیم» در دیدار ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بر مخالفت با هرگونه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران تأکید کرد.


در این‌ دیدار که در دفتر رئیس جریان حکمت ملی در بغداد انجام شد، حکیم تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را بدعتی خطرناک در روابط بین‌الملل دانست.


دو طرف همچنین نتیجه دیدارهای اخیر مقامات بلندپایه ایران و عراق را بررسی کردند و حکیم بر ضرورت ادامه تماس‌ها برای حل‌وفصل پرونده‌های فی‌مابین در چارچوب منافع دو کشور و دو ملت تأکید کرد.


وی تأکید کرد که عراق با تنوع اجتماعی و جایگاه تاریخی خود بر کشورهای اطراف تأثیر می‌گذارد و گزینه‌ای مناسب برای وساطت میان قدرت‌های منطقه‌ای است.


حکیم پروژه ملی عراق را ضامن آینده و قدرت این کشور و در نتیجه ضامن آینده و امنیت و ثبات سرتاسر منطقه دانست و بر ضرورت حمایت از این پروژه ملی و درک درست از نوع ائتلاف‌های فرافرقه‌ای و تشکیل ائتلاف‌هایی با رویکرد ملی تأکید کرد.


وی افزود: «باید این مسیر تا تشکیل دو جناح سیاسی که یکی قدرت را در اختیار داشته باشد و دیگری نقش اپوزیسیون داخلی را برعهده بگیرد ادامه یابد».


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته