دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1398 - 16:27
وزیر دفاع سودان:

عمر البشیر بازداشت شد/ آغاز دوره انتقالی در سودان به مدت 2 سال

وزیر دفاع سودان گفت که رئیس‌جمهور این کشور بازداشت و دوره انتقالی آغاز شده است.
کد خبر : 372786
maxresdefault.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المیادین، «عوض بن‌عوف» که بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح سودان را قرائت می‌کرد، اعلام کرد: «مردم این کشور با درایت، تدبیر و به‌طور مسالمت‌آمیز از فتنه عبور کردند».


وی افزود: «ما دورانی را پشت سر گذاشتیم که در آن سوء مدیریت و فساد وجود داشت و چشم‌انداز مناسبی پیش روی ملت قرار نداشت».


وزیر دفاع سودان با بیان اینکه صبر ملت سودان فوق تصور بشریت است، تصریح کرد: «من از خانواده‌هایی که فرزندان خود را در حوادث اخیر از دست دادند، عذرخواهی می‌کنم. حکومت جدید سودان قصد دارد از دادن وعده‌های دروغین خودداری کند و اوضاع امنیتی را بهبود ببخشد».


وی افزود: «کمیته عالی امنیتی تصمیم گرفته است تا دوره انتقالی را در سودان به مدت دو سال تعیین کند؛ بنابراین شورای ریاست جمهوری، نخست‌وزیر، مجلس ملی و ایالتی منحل می‌شود».


عوض بن‌عوف تأکید کرد که پس از پایان دوره انتقالی، انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.


وی همچنین از بازداشت عمر البشیر خبر داد و گفت: «از هم‌اکنون حالت اضطراری به مدت سه ماه در کشور حاکم می‌شود و شورای نظامی مسئولیت حفظ و حراست از کشور را برعهده خواهد داشت و از همه شهروندان می‌خواهم تدابیر اتخاذ شده از سوی این نهاد را اجرایی کنند».


وزیر دفاع سودان تصریح کرد فرودگاه خارطوم به مدت ۲۴ ساعت بسته خواهد بود. همچنین از ساعت ۱۰ شب تا 10 صبح (به وقت محلی) حریم هوایی سودان به روی همه پروازها بسته خواهد شد.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: عمر البشیر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته