دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1398 - 13:01
خدیور در گفتگو با آنا:

توجهی به رکوردهایم نمی‌شود/ به‌هم خوردن برنامه‌ها در اثر مصدومیت

دونده 400 متر تیم ملی گفت: از آنجا که یک دهه رکورددار ایران هستم، انتظارات از من بالا رفته است و همین سبب می‌شود که رکوردهای فعلی‌ام مورد توجه قرار نگیرد.
کد خبر : 372703
علی خدیور.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، علی خدیور در گفتگو با آنا درباره عدم حضور در لیست دوندگان اعزامی به مسابقات آسیایی قطر اظهار داشت: شرایطم تا قبل از مسابقات انتخابی تیم ملی در اردوهای آماده‌سازی خوب بود اما مصدومیت جزئی که در پایم ایجاد شد، سبب گردید که به چند هفته استراحت نیاز پیدا کنم و شانس حضور در بازی‌های دوحه را از دست بدهم.


وی افزود: این مصدومیت به دلیل گرفتگی ساق پا بود و در روز رکوردگیری پیش آمد که سبب شد نتوانم مسابقه را ادامه بدهم.


دونده 400 متر ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا اذعان کرد: البته این مصدومیت با مصدومیتی که در بازی‌های آسیایی جاکارتا داشتم متفاوت بود. در بازی‌های آسیایی 2018 هم با توجه به رکوردهایی که قبل از مسابقات داشتم، قطعاً می‌توانستم مدال بگیرم اما مصدومیت مانع این امر شد.


وی درباره شرایط تمرینی خود بعد از بازی‌های آسیای اذعان کرد: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و مؤسسه ورزش کیش در دو اردوی خارجی شرکت کردم و این اردوها هم بدون هزینه فدراسیون و تنها با تأیید فدراسیون صورت گرفت. بعد از مصدومیت در جاکارتا، پزشک معالج گفت که باید در  جاهای مرتفع تمرین کنم تا مصدومیتم برطرف شود. به همین خاطر یک ماه را در آنکارا سپری کردم و مصدومیتم در ارتفاع و سرما کاملاً برطرف شد. پس از آن در عمان هم اردو داشتم و برنامه‌‌‌‌ام این بود که در این کشور مسابقه هم بدهم.


خدیور درباره اینکه چرا اردوهای خود را به پایان نرساند، تصریح کرد: مسابقات سالنی سبب شد که برنامه‌هایم آن‌طور که می‌خواستم ادامه پیدا نکند. مطابق برنامه‌ریزی تمرینات‌مان نمی‌خواستیم در مسابقات سالنی دهه فجر شرکت کنیم اما با اصرار فدراسیون در این رقابت‌ها حضور پیدا کردیم. طبیعی هم بود که چون در ایام تمرین با وزنه بودیم، نمی‌توانستیم عملکرد مناسبی در مسابقات داشته باشیم. با تمام این شرایط در سالن هم رکورد 47.50 ثانیه را برجای نهادم که یکی از بهترین رکوردهای ایران بود. البته از آنجا که 10 سال است رکورددار ایران هستم، انتظارات از من بالا رفته است و همین سبب می‌شود که رکوردهای فعلی‌ام مورد توجه قرار نگیرد.


وی درباره رقبای خود در داخل کشور گفت: در حال حاضر اختلاف من با نفرات دوم و سوم همیشه سه چهار متر است و اختلاف زمانی به اندازه‌ای است که اگر من در مسابقات نباشم، نفرات بعدی هم شانسی برای اعزام به مسابقات ندارند. به همین خاطر فکر می‌کنم باید بیشتر قدر ما را بدانند.


دونده 400 متر درباره هدف بعدی خود اظهار کرد: به رکورد 44 ثانیه فکر می‌کنم. برای کسب سهمیه المپیک نیاز است که رکورد ورودی‌ مسابقات را کسب کنیم و این امر نیازمند حضور ما در مسابقات معتبر و بزرگ توسط فدراسیون است.


خدیور در خاتمه درباره شرایط فدراسیون بیان کرد: رئیس فدراسیون، شخصاً خوب است و در حد توان خود، زحمات زیادی برای دوومیدانی می‌کشد اما اطرافیان او تصمیمات درستی نمی‌گیرند و همین سبب می‌شود که دوومیدانی ضربه بخورد. ای کاش کیهانی مشاوران بهتری را در کنار خود قرار می‌داد.


انتهای پیام/4122/4051/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته