دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1398 - 05:08
در سال 97 انجام گرفت؛

برنامه‌های صورت گرفته برای ارتقای آگاهی ورزش دانشگاهی

اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرای برنامه‌های ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات نیروی انسانی دانشگاه‌ها، در سال97 گام برداشته است.
کد خبر : 372531

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرای برنامه‌های ارتقای سطح آگاهی‌ها و اطلاعات نیروی انسانی دانشگاه‌ها، کارشناسان و دانشجویان اقدامات گوناگونی انجام داده است.


در همین راستا طرح پایش سلامت جسمانی در دانشگاه‌ها با شروع سال تحصیلی۹۶ - ۹۷ اجرایی شد و در این طرح ۱۵ هزار نفر دانشجو شرکت کردن همچنین در همین راستا سفارش پروژه‌های تحقیقاتی سه پروژه صورت گرفت.


همچنین کارگاه دستیاری مرکز تندرستی در دو بخش برای زنان و مردان برگزار شد که در این کارگاه نیز ۳۸ مرد و ۴۳ زن حضور داشتند. دوره مدیریت رهبری در ورزش‌های همگانی نیز با حضور مدرسان خارجی برای 120 نفر تشکیل شد. مقدمات برگزاری دوره آسیب‌شناسی ورزشی با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در سال ۹۷ پیگیری شد.


در راستای ارتقای آگاهی دانشجویان و کارشناسان دانشگاهی در حوزه ورزش ۱۱ کارگاه و کلاس آموزش مربیگری و داوری در سطح منطقه و دانشگاه برگزار شد که ۶ کارگاه ویژه دختران و پنج کارگاه برای پسران بود. همچنین کارگاه کراس فیت برای کارشناسان اتاق‌های تندرستی و مدرسان واحد تربیت‌ بدنی دانشگاه برای ۷۲ نفر برگزار شد.


برای ارتقای سطح آگاهی دانشگاهیان نیز  پنج جلسه کارگروه مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی و دوره مدیریت ورزشی (المپیک سولیدرایتی) برای مدیران و کارشناسان ورزشی دانشگاه‌ها با همکاری کمیته ملی المپیک برگزار شد.


انتهای پیام/4107/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب