دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونق واردات خودروهایی که حجم موتورشان دقیقا 2500 سی‌سی است!

مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی به شکل ویژه‌ای مورد توجه واردکنندگان خودرو قرار گرفته است، به طوری که آنها خودروهایی وارد می‌کنند که حجم موتورشان دقیقا 2500 سی‌سی است!
کد خبر : 37234

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ سال گذشته در چنین روزهایی سخنگوی دولت خبر ممنوعیت واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی را اعلام کرد و گفت: با مصوبه دولت این خودروهای حتی اگر متروکه شوند هم باید به کشوری که از آنجا وارد شده‌اند ارجاع شوند و تحت هیچ شرایطی نباید به داخل کشور بیایند.


امروز یک سال از این مصوبه می‌گذرد و اطلاعات گمرک نشان می‌دهد در سال جاری تعداد قابل توجهی خودرو که حجم موتور آنها دقیقا 2500 سی‌سی است به کشور وارد شده‌اند.


تویوتا RAV4 یکی از این خودروهاست که تعداد آن در فهرست واردات گمرک قابل توجه است. ارزش گمرکی این خودرو حدود 781 میلیون ریال معادل 110 هزار دلار عنوان شده است.


تویوتا کمری GLX نیز دیگر خودروی 2500 سی‌سی است. قیمت گمرکی این خودرو 622 میلیون ریال است. تویوتا لکسوس ES250 و تویوتا لکسوس GS250 نیز از همین نوع‌اند.


خودروهایی با برند بنز، بی‌ام‌و و پورشه نیز با قیمت‌های قابل توجه به کشور وارد شده‌اند که البته حجم خودروی آنها 2400 سی‌سی یا کمتر است.


مدتی پیش در واکنش به همین روند واردات، رئیس کل گمرک پیشنهاد تازه‌ای مطرح کرده‌ بود. کرباسیان با اشاره به اینکه خودروهای لوکس با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی هم تولید شده‌اند، گفته بود: این خودرو‌ها دارای ارزش بالایی هستند و از جمله آنها می‌توان به خودروهای هیبریدی و پورشه با حجم موتور ۲۰۰۰، ۲۲۰۰ و ۲۴۰۰ سی‌سی اشاره کرد.


به گفته او ملاک واردات خودرو ترکیبی از ارزش خودرو و حجم موتور به جای تنها حجم موتور، پیشنهادی است که مطرح شده و قرار است بررسی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته