دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1398 - 12:52
صلاح زواوی در گفتگو با آنا:

کشورهایی که از اقدام علیه سپاه خوشحال شدند روزی گرفتار می‌شوند

سفیر فلسطین در تهران گفت: آنهایی که از تصمیم کاخ سفید علیه سپاه خوشحال شده‌اند به این فکر بیفتند که ممکن است روزی نوبت آنها برسد و خود گرفتار شوند.
کد خبر : 372300
AG8I1660.jpg

گروه بین الملل خبرگزاری آنا- مجتبی اسماعیلی: دولت ترامپ در اقدامی خصمانه و بی‌سابقه در تاریخ آمریکا، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار داد؛ نهادی مردمی که به باور بسیاری از کارشناسان سیاسی و رهبران مقاومت، همواره حامی ملت‌های مظلوم منطقه و دنیا بوده است و قطعاً ادعاها و انگ واشنگتن به این تشکیلات مردمی تأثیری بر نگاه مردم به فعالیت‌های آن ندارد.


گرچه اقدام بی‌شرمانه ترامپ از منظر حقوق بین‌الملل غیر قانونی، خلاف منشور ملل متحد و برهم زننده ثبات منطقه‌ای است، ولی اثبات می‌کند که سپاه پاسداران در انجام مأموریت‌های منطقه‌ای خود برای یاری‌رسانی به مظلومان موفق عمل کرده است. همچنین نشان می‌دهد که ترامپ و مزدورانش تحمل دیدن نفوذ ایران، محبوبیت سرداران سپاه ازجمله سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس را ندارند، چراکه آنها بارها مانع از تحقق نقشه‌های شومشان برای تجزیه منطقه شده‌اند.


تفنگ‌ها باید به سوی آمریکا نشانه رود/ ایران دوست منطقه است


«صلاح زواوی»، سفیر فلسطین در تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره تصمیم دولت ترامپ گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لبنان را از سقوط نجات داد و اجازه نداد دشمن صهیونیستی کل منطقه را قبضه کند؛ همچنین اجازه نداد صهیونیست‌ها در کل منطقه نفوذ کنند».


وی افزود: «بزرگ‌ترین تصمیمی که اوایل پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) رهبر نابغه انقلاب گرفته بودند، تأسیس سپاه پاسداران بود. این اقدام باعث شد تا تشکیلاتی همچون سپاه بازوی پرقدرتی برای محافظت از کشور و انقلاب شود. درواقع، سپاه پاسداران این انقلاب را استوار نگه‌‌ داشته‌ و نگذاشته است تا انقلاب ایران زانو بزند یا سقوط کند».


زواوی تأکید کرد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لبنان را از سقوط نجات داد و اجازه نداد دشمن صهیونیستی کل منطقه را قبضه کند؛ همچنین اجازه نداد صهیونیست‌ها در کل منطقه نفوذ کنند».


مصاحبه اختصاصی با سفیر فلسطین

ترامپ ارباب حلقه‌به‌گوش صهیونیست‌هاست!


سفیر فلسطین در تهران گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تمام سازمان‌های تروریستی ساخت آمریکا و دشمن صهیونیستی را از بین برده و در برابر آنها با قدرت و متانت ایستاده، بنابراین طبیعی است که توطئه‌هایی علیه آن از سوی دشمن ساخته و پرداخته شود. ترامپ یک مهره بیشتر نیست و کارش این است که تمام دستورات دشمن صهیونیستی را مو به مو اجرا کند. هر چه نتانیاهو به وی بگوید می‌گوید؛ چشم»!


زواوی افزود: «لابی صهیونیستی آن‌قدر در آمریکا قدرت دارد که یک روز بنیامین نتانیاهو بدون اجازه و اطلاع باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کنگره رفت و سخنرانی کرد. تصمیماتی که ترامپ، این دیوانه زنجیری گرفته ازجمله به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و الحاق جولان عربی-سوری به موجودیت رژیم صهیونیستی یا درخواست وی از کشورها برای انتقال سفارت‌هایشان به بیت‌المقدس، نشان‌دهنده این است که وی از خود اراده‌ای ندارد».


دومین سفیر فلسطین در ایران گفت: «ترامپ در اقدام غیرانسانی دیگری، تمام کمک‌های آمریکا به سازمان آنروا که 6 میلیون فلسطینی را پوشش می‌دهد، قطع کرده و حق بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین خودشان را منکر شده است. دولت آمریکا تمام بیمارستان‌های ما در بیت‌المقدس را از کمک‌های مالی و انسانی محروم کرده است و خیلی‌ها نمی‌توانند در بیت‌المقدس و جاهای دیگر درمان شوند».


مصاحبه اختصاصی با سفیر فلسطین

سپاه فریادرس مسلمانان در مواقع لزوم است


سفیر فلسطین در ایران گفت: «همان‌طور که گفتم؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایران را با وجود درگیر شدن در جنگ با صدام از خطر سقوط نجات داد و به برادران خود در لبنان، سوریه و عراق کمک کرده است. درواقع هر جایی که مسلمانان به کمک احتیاج دارند، سپاه پاسداران حضور دارد. در این زمینه به یاد صحبت‌های چندی پیش محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه می‌افتم که گفت؛ ما حاضریم با کشورهای منطقه ازجمله عربستان مذاکراتی برای حل مشکلات انجام دهیم. به‌ نظر من این اظهار نظر بسیار حکیمانه است. چه بخواهیم و چه نخواهیم، عربستان سعودی یک قدرت در منطقه است و نقشی در خاورمیانه دارد، بنابراین بهبودی روابط با عربستان و کشورهای منطقه ما را به هدف اصلی خودمان برمی‌گرداند که آن‌ حمایت از فلسطین است».


جانشین «هانی الحسن»، اولین سفیر فلسطین در تهران تأکید کرد: «دفاع از مستضعفان و دفاع از فلسطین، برای جمهوری اسلامی ایران دشمنانی ساخته است که در رأس آنها دشمن صهیونیستی قرار دارد و آمریکا هم‌پیمان آنهاست. سپاه پاسداران نقش بزرگی در ایران داشته و بعد از جنگ نقش بازسازی کشور را ایفا کرده است. سپاه توانسته خیلی از مناطق ایران را بازسازی کند و هر جا مشکلی هست، سپاه پاسداران برای حمایت از انقلاب حرکت کرده است».


هشدار به حامیان تروریستی خواندن سپاه!


صلاح زواوی به طرف‌هایی که از تصمیم آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران خوشحال شدند و حمایت کردند هشدار داد و گفت: «آنهایی که از این تصمیم‌گیری خوشحال شده‌اند به این فکر بیفتند که ممکن است روزی نوبت آنها برسد و خود گرفتار شوند».


مصاحبه اختصاصی با سفیر فلسطین

سفیر فلسطین در تهران گفت: «آمریکا با این تصمیم خودش می‌خواهد این‌گونه القا کند که در رأس منطقه قرار دارد و می‌تواند هر رژیمی را که می‌خواهد، ساقط کند. آمریکا می‌خواهد بگوید که من هرچه می‌خواهم انجام می‌دهم و هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر من بایستد».


زواوی درباره عواقب تصمیم ترامپ در تروریستی خواندن سپاه هشدار داد و گفت: «این تصمیم ممکن است مقدمه‌ای برای تصمیم‌های بدتری برای کل منطقه و نه فقط ایران باشد. ائتلاف صهیونیستی- آمریکا ممکن است در صورت نشان ندادن واکنش قاطعی در برابر این امر، به فکر تصاحب نفت منطقه بیفتد، در تعیین قیمت نفت دخالت کند و حکم کند که چه کسی بماند و چه کسی برود»!


سفیر فلسطین در تهران تأکید کرد: «بنابراین وقت آن رسیده است که کشورهای عربی- اسلامی متحد شوند و با خطری که متوجه همه ماست مقابله کنند. آنهایی که فکر می‌کنند خطری متوجه‌شان نیست سخت در اشتباه‌اند، زیرا آمریکا هیچ وقت با کسی دوست نبوده و همواره دنبال منافعش است. ترامپ اجراکننده بی‌چون‌و‌چرای تصمیمات صهیونیست‌هاست».


وی افزود: «من معتقدم اگر 10 کشور اثرگذار اسلامی بتوانند سر یک میز بنشینند و گفتگو کنند، می‌توانند بسیاری از مشکلات منطقه و جهان اسلام را حل کنند. قدرت و توان نظامی ما به‌عنوان مسلمانان باید علیه ائتلاف شوم صهیونیستی-آمریکایی باشد و تفنگ‌های ما به سوی این دشمن نشانه برود».


مصاحبه اختصاصی با سفیر فلسطین

این دیپلمات باسابقه افزود: «آنهایی که ادعا می‌کنند ایران دشمن است، ظلم بزرگی در حق جمهوری اسلامی ایران مرتکب می‌شوند، زیرا ایران نه‌تنها دشمن نیست، بلکه دوست کشورهای منطقه است».


زواوی تصریح کرد: «زمان شاه همه حتی ائتلاف صهیونیستی-آمریکایی و ... دنبال جلب رضایت شاه بودند. وقتی حضرت امام خمینی(ره) رهبری مردم ایران را علیه استعمار بر عهده گرفت، ضربه بزرگی به آنها زده شد و طبیعی است که این حرکت باعث شد تا توطئه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز شود».


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته