دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 20:30
حجت‌الاسلام باقریان:

امام حسین(ع) الگوی صالح جهانی است

امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: امام حسین(ع) الگوی صالح جهانی است و ایثار، شجاعت رهبری و مدیریت او در قیام عاشورا بعد از 14 قرن هنوز مشهود است.
کد خبر : 372275
photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۹_۱۸-۱۶-۴۷.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ساری، به‌مناسبت گرامیداشت روز پاسدار و میلاد امام حسین(ع) جشن میلادی در مسجد حضرت ولیعصر(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری همراه با نماز ظهر و عصر با حضور دانشگاهیان برگزار شد.


امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در این مراسم با بیان اینکه وجود با برکت امام حسین(ع) در بین ائمه اطهار با ویژگی خاصی همراه است، عنوان کرد: در مکتب زندگی امام حسین(ع) درس فضیلت و اخلاق با مجموعه‌ای از اندیشه و گفتار، اسراری نهفته است که بعد از گذشت قرن‌ها با مطالعه و تحقیق می‌توان به آنها پی برد.



حجت‌الاسلام محمود باقریان زندگی مبارک امام حسین(ع) از زمان تولد تا شهادتش را شگفت‌انگیز دانست و بیان کرد: امام‌ حسین‌(ع) دوران کودکی را به‌مدت هفت سال زیر نظر مقام‌ نبوت‌ و رسالت‌ بود و تا حدود 37 سالگی در مکتب ولایت پدر‌ و 11 سال هم در کنار امامت‌ برادر‌، حضرت‌ امام حسن مجتبی‌(ع) سپری کرد و 11 سال از عمر مبارکش دوره امامت‌ و ولایت‌ مطللقه‌ خود او بود.


وی افزود: امام حسین(ع) الگوی صالح جهانی است، ایثار، شجاعت رهبری و مدیریت او در قیام عاشورا بعد از 14 قرن هنوز مشهود است. رفتار و منش پیامبرگونه‌اش سرلوحه کاری انسان‌های آزاده شد که در سایه کرامات آن امام به عزت و سربلندی رسیده‌اند.


باقریان الگوهای رهبری امام حسین(ع) را خداشناسی، مبارزه با ظلم و اخلاق‌مداری عنوان کرد و افزود: هدف امام تنها هدایت افراد به‌سوی خدا بود، حتی در سخت‌ترین شرایط لطف و محبت خود را به دشمنان هم دریغ نمی‌کرد. در شریط سخت ظهر عاشورا نماز را بپا داشت و پیرو دستورات الهی بود. ایشان با بیعت‌نکردن با یزید درس دفاع از حق محرومان را آموزش داد.


امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: امروز مرزهای ایران اسلامی توسط فرزندانی پاسداری می‌شود که وجودشان بر دل سران استکبار و صهیونیسم جهانی وحشت انداخته است و و حتی با بسیج امکانات مادی و تسلیحاتی خود نتوانسته‌اند مقاومت کنند، بنابراین روز پاسدار تبلور دفاع از ارزش‌های فرزندان این انقلاب است.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته