دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 17:20
اسماعیل تپاک*

باتلاق حماقت یا بازی سیاست؟!

حماقت دولت آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی نشانه آشکار بن‌بست و استیصال ابرقدرت جهان در رویارویی با ایران است.
کد خبر : 372232
سپاه.jpg

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ هیئت حاکمه زورگوی آمریکا پس از کشمکش‌های طولانی در خباثت و جنایت و در ادامه سریال‌های خیانت و حماقت‌شان، بالاخره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را درست در شب میلاد اسوه آزادگان جهان - امام حسین(ع) - که روز تولدش مزین به روز پاسدار است، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.


این کار بی‌شرمانه دولت ترامپ نوعی دم‌جنباندن برای صهیونیست‌ها و کمک به نتانیاهوی کودک‌کش در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی است و البته یک بازی سیاسی خطرناک و خطرساز برای منطقه و جهان.


پیش از این نیز ترامپ در خدمت به صهیونیست‌ها خوش‌رقصی کرده و قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته بود و همین اواخر نیز از کیسه سوریه، بلندی‌های جولان را به رژیم صهیونیستی حاتم‌بخشی کرد.


هرچند خروج یک‌طرفه و مفتضحانه آمریکا از برجام هیمنه پوشالی ابرقدرت را شکسته و آنها را عملاً به کارگزار دست چندم صهیونیست‌ها بدل کرد؛ تا جایی که در همه این عرصه‌ها منزوی و تنها ماندند و حتی نتوانستند همراهی شرکای عزیز اروپایی را نیز به دست آورند! از طرف دیگر با توجه به بازی‌های سیاسی داخل آمریکا که دولت این کشور به لحاظ قانونی از هرگونه مواجهه نظامی با ایران منع شده، سردمداران کاخ سفید نیاز به روزنه‌ای دارند تا در روز مبادا بتوانند ماجراجویی کنند و این مصوبه به خیال خام آنها چنین فرصتی را برای‌شان مهیا خواهد کرد.


این اما همه حقیقت نیست... حقیقت همان است که بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی سال‌ها پیش گفت و به شعاری عملی بدل شد: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»


پیش از این دولت آمریکا سپاه قدس را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود؛ اما در سوریه و عراق با فاصله‌ای اندک هرکدام مشغول کار خود بودند و آمریکا اگر جرئت عمل داشت قاعدتاً باید به مواضع سپاه قدس حمله می‌کرد؛ اما کوچک‌ترین برخوردی میان آنها تا امروز گزارش نشده است و به همین سیاق می‌شود فهمید سرانجام مصوبه جدید ترامپ هم هیچ است و جای نگرانی نیست اما... اگر چنانچه آمریکایی‌ها قصد خباثتی بیش از آنچه تا امروز کرده‌اند، داشته باشند و به قول شیخ اجل «با خانه‌های نیین» قصد نفت‌اندازی کنند باید بدانند ورود به عرصه‌های عملی درگیری، برای‌شان باتلاقی مرگ‌آور است که خروج از آن برای‌شان مقدر نخواهد شد؛ چراکه گفته‌اند «آن را که خانه نیین است، بازی نه این است.»


هرچند این را بهتر از هرکس خود آمریکایی‌ها می‌دانند و به همین دلیل بعید است جرئت چنین حرکاتی در وجودشان باشد.


از سوی دیگر این حماقت دولت آمریکا نشانه آشکار بن‌بست و استیصال ابرقدرت جهان در رویارویی با ایران عزیز است؛ چراکه وزیر خارجه ترامپ همین دیروز هم صحبت از شرط و شروط برای مذاکره کرده بود.


آقای پمپئو حتی خنده‌اش هم نگرفته بود از این همه تناقض! که چطور می‌شود نیروی نظامی یک کشور را در لیست سیاه قرار داد و همزمان شرط برای گفت‌وگو با آن کشور هم گذاشت؟!


به همین سبب این حرکت آمریکا را باید به مثابه آخرین میخ به تابوت مذاکره احتمالی دو کشور هم به حساب آورد که ضرورت هوشیاری و درایت سیاستمداران ما را دوچندان می‌کند.


سخن آخر اینکه به قول حضرت حافظ به آمریکا باید گفت: «عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری...»


*مدیر روابط عمومی مرکز آموزشی فرهنگی سمای لاهیجان و سیاهکل


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته