دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 16:12
سامانی خبر داد:

جزئیات جدید مدرک تحصیلی نمایندگان مجلس برای ثبت نام در انتخابات

سخنگوی وزارت کشور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم باید برای ثبت نام انتخابات کارشناسی ارشد داشته باشند.
کد خبر : 372176

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیدسلمان سامانی با اشاره به بررسی تبصره مربوط به مدرک تحصیلی لازم برای شرکت در انتخابات در قالب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عليرغم آنكه اعتقاد داریم یک دوره نمایندگی مجلس قطعاً دانش و مهارت قانون‌گذاری را در افراد ارتقا می‌دهد، اما اگر مجلس با حذف این تبصره به جامعه این پیغام را بدهد که نمایندگان مجلس بین خود و دیگران تفاوت و تبعیض قائل نیستند و شروطی که برای کاندیداتوری مجلس قائل شده‌اند برای همگان یکسان است به اعتماد و نگاه مثبت جامعه به خانه ملت خواهد افزود.


وی اضافه كرد: با رأی مجلس تبصره‌ای که به نمایندگان مجوز داده بود سابقه یک دوره نمایندگی مجلس در زمان ثبت نام در انتخابات به‌عنوان یک مقطع تحصیلی برای آنها لحاظ شود، حذف شد که اقدام بسیار پسندیده‌ای بود.


قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تأکید کرد: بر اساس این مصوبه تمامی افرادی که قصد دارند، براى نخستین بار و یا نمایندگان فعلی و پیشین مجلس که می‌خواهند برای ثبت نام در انتخابات مجلس اقدام کنند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد يا معادل آن باشند.


سامانی گفت: مدرک تحصیلی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس مورد قبول است که مورد تأیید يكى از سه مرجع وزارت علوم، وزارت بهداشت و يا حوزه‌هاى علمیه باشد.


گفتنی است، نمایندگان خانه ملت در نهایت با پیشنهاد حذف این تبصره موافقت کرده و مستثنی بودن نمایندگان در برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد در زمان ثبت نام در انتخابات مجلس را ملغی کردند.


انتهای پیام/4082/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
ناصر اکار
United States of America
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
۰
سلام وقتتون بخیر
یعمی الان من مدرک فوق دیپلم دارم و کارشناسیم در حال تحصیلم نمیتونم برای نمایندگی مجلس ثبت نام کنم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
۰
مدرک کاردانی برای مجلس کافی هست برای رزمندگان
هلدینگ شایسته