دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 15:45
مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان:

پژوهش کاربردی نیاز ضروری جامعه هنری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خواستار تقویت روابط با دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان شد و گفت: پژوهش کاربردی نیاز ضروری جامعه هنری است.
کد خبر : 372170
13980119  (18).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، رضا کمالی‌زرکانی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان خواستار تقویت روابط بین دو نهاد شد و گفت: پژوهش کاربردی نیاز ضروری جامعه هنری است.


وی به شیوع پدیده‌های فرهنگی نوظهور غربی و فرهنگ‌های منحط و انحرافی اشاره و اظهار کرد: امروز پیدایش پدیده‌های نو با آفت‌هایی همراه است که باید با استراتژی راهبردی و با زبان هنر و فرهنگ اسلامی با همکاری دانشگاه‌ها راهکارهای مناسبی برای آن پیدا کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان مأموریت جوانان انقلابی و هنرمند را در تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب مهم ارزیابی کرد و گفت: این نهاد با همفکری و با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه می‌تواند با تقویت هنر و فرهنگ انقلابی در ابعاد مختلف زندگی جوانان نقش مهمی در استان ایفا کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز اظهار کرد: بدون تردید دستیابی به تمدن اسلامی و تحقق گام دوم انقلاب بدون توجه به حوزه هنر در کشور میسر نیست.


مهدی باقری تقویت فعالیت‌های هنری و فرهنگی را از برنامه‌های مهم و اصلی دانشگاه دانست و گفت: تلاش بر این است تا بتوانیم با استفاده از نیروی انسانی مجرب و متخصص گام‌های اساسی و سازنده‌ای برای تحقق منویات رهبری در حوزه فرهنگی برداریم.


وی راه‌اندازی رشته‌های هنری و برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی در دانشگاه را از دیگر برنامه‌ها قلمداد کرد و افزود: ما باید به‌دنبال نقش هدایت‌گرانه برای جوانان باشیم و با تربیت درست موجب کیفیت‌افزایی به زندگی آنان شویم.


این مسئول مشارکت دانشگاهیان و موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان در برنامه‌های فرهنگی و هنری را رضایت‌بخش دانست و اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها، نشست‌های تخصصی، نمایشگاه، مسابقات، شب شعر به مناسبت‌های مختلف با حضور شاعران، مؤلفان و هنرمندان صاحب‌نام و مشارکت دانشجویان در دانشگاه نشان از حرکت رو به رشد این مرکز علمی در استان است.


وی گفت: امیدواریم با تعامل و همدلی بتوانیم با برنامه‌ریزی اصولی، هدفمند و عملیاتی‌کردن آنها گام اساسی برای کشور و مردم عزیزمان برداریم.


به گزارش آنا، در این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان برای مشارکت و  برگزاری جشنواره هنری خلیج‌فارس دعوت کرد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته