دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 15:21
حزب آزادگی ایران اسلامی:

ستاد مدیریت بحران به‌جای برهان، تدبیر بیندیشد

حزب آزادگی ایران اسلامی تأکید کرد: ستاد مدیریت‌ بحران‌ کشور به‌جای اقامه برهان، تدابیری اتخاذ کند تا خسارات‌ مختلف‌ ناشی‌ از سیل کاهش و دیگر اتفاق نیفتد.
کد خبر : 372160
index.jpg

به گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حزب آزادگی ایران اسلامی در پی وقوع حوادث اخیر تلخ و شیرین ناشی از سیل کشور بیانیه‌ای صادر کرد.


در این بیانیه آمده است: در آغازین‌ روزهای‌ سال‌ نو و در آستانه‌ استقبال‌ از بهار به‌رغم‌ وجود آزردگی‌های‌ بسیار مردم‌مان از مصائبی‌ چون فساد اقتصادی،‌ گرانی‌های‌ مهلک و تورم‌ لجام‌گسیخته، به ناگاه خبر تلخ اتفاق‌ سیل‌ و جریان‌ سیلاب‌ یکی پس‌ از دیگری‌ در استان‌های‌ گلستان،‌ مازندران‌، فارس، لرستان،‌ خوزستان، اصفهان،‌‌ کهگیلویه و بویراحمد،‌ چهارمحال ‌و بختیاری‌،‌ بوشهر و... و آسیب‌های‌ ناشی‌ از‌ آن، اعم از ازدست رفتن‌ جان تعدادی از هموطنان‌ و مسافران نوروزی تا نابودی‌ بسیاری‌ از منازل، مزارع،‌ مراتع،‌ معابر و مسیرهای تردد و عبور و مرور مردم تیتر اخبار رسمی‌ و رسانه‌های‌ مجازی‌ در کشور شد.


این بیانیه می‌افزاید: آن‌چه در این‌ میان‌ تأسف‌بارتر از هرچیز دیگر به‌‌نظر می‌رسد آن‌ است‌ که‌ پاره‌ای‌ از مدیران‌ و مسئولان‌ کشور با استمداد و وام گرفتن‌ از واژه‌‌ غیرمترقبه‌ سعی‌ در پوشانیدن‌ حقایقی‌ دارند که‌ به ملتهب ‌شدن بیشتر زخم‌های‌ مردم مستأصل و رنج‌دیده‌ از حوادث‌ و پرسش‌های مختلف‌ آنان‌ می‌انجامد.


در این بیانیه تأکید شده است:‌ پرسش و چرایی‌ از نابودی‌ جنگل‌ها و مراتع، رود و رودخانه‌ها، مسیل‌های‌ کهن،‌ جوی و جداول‌ که هر یک‌ به‌‌نوعی‌ در گذر سالیان متمادی در کنترل و هدایت جریان سیل و سیلاب‌ها‌ نقشی مهم‌ داشته‌ و ناگوارتر از آن‌ نیز اعطا و صدور مجوزهای رانتی ساخت‌وسازهای متعدد در بستر رودخانه‌ها و ده‌ها پرسش از این دست است.


این بیانیه تصریح می‌کند: پرواضح است‌‌ منشأ‌ بی‌اعتمادی‌‌‌ افکار عمومی‌ و ذهن‌ و روان‌ جامعه‌ دینی و مردم متدین‌مان به‌ شیوه‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ مسئولان، چرایی‌هایی است که حافظه نزدیک‌ آنان‌ را درگیر خویش کرده است.


در این بیانیه تأکید شده است: حزب‌ آزادگی‌ ایران‌ اسلامی‌ ضمن‌ اظهار تأسف‌ و تأثر از رخداد و مصائب‌ اخیر کشور و ابراز همدردی با عموم رنج‌دیدگان این‌ حوادث‌ در عموم‌ استان‌های سیل‌زده و تقدیر و تشکر از عموم‌‌ مساعدت‌کنندگان و زحمت‌کشانی که‌ باری از دوش مردان و زنان و کودکان رنجور این حوادث برداشته‌اند و به‌ویژه تقدیر و تشکر از نیروهای مسلح کشور، هرگونه‌ قلب‌ و تحریف حقایق، فریب‌ افکارعمومی، توجیه‌ نواقص‌ و کاستی‌ها‌ و کم‌کاری‌ها و سوءمدیریت را که‌ بی‌شک‌ به تکرار اتفاقات و فجایع عظیم‌تری‌ خواهد انجامید را نپذیرفته و از مدیران‌ مسئول‌ و کوتاهی‌کنندگان در این حوادث انتظار پاسخگویی به مردم‌ شریف‌ ایران‌ اسلامی‌ و پذیرش‌ اشتباهات خویش‌ و جبران آن رادارد.


حزب آزادگی‌ ایران‌ اسلامی در این بیانیه خاطرنشان می‌کند: از ستاد مدیریت‌ بحران‌ کشور مصرانه‌ می‌خواهد با مساعدت و همکاری نهادها و دستگاه‌های‌ ذی‌ربط به‌جای اقامه برهان، تدابیری اتخاذ کرده‌ تا ضمن کاهش‌ خسارات‌ مختلف‌ ناشی‌ از این اتفاقات، به شرایط طبیعی قبل، حین و بعد ناشی از این حوادث توجه‌ کافی داشته، به تأمین‌ امنیت و آرامش روانی هم‌وطنان آسیب‌دیده اهتمام ورزیده و با پیش‌بینی برنامه‌ریزی‌های آموزشی و مؤثر از طریق دستگاه‌های مربوطه و آموزش مهارت‌های ضروری به کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث احتمالی مشابه کمک کند و یقین بداند که سنگ محک و آزمایش توانمندی‌های آنان در نگاه عمومی جز ارزیابی از طریق شیوه و چگونگی مواجهه آنان در این گونه‌‌ حوادث رقم نخواهدخورد.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب