دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 09:55

بیانیه کاخ سفید در خصوص تعیین سپاه به عنوان سازمان تروریستی

رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با معرفی با سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی، بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد.
کد خبر : 371985
wh.gov-share-img_03.png

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دفتر رسانه‌ای کاخ سفید، دونالد ترامپ روز گذشته در بیانیه‌ای رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و زیرمجموعه برون‌مرزی آن نیروی قدس را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی شناخت.


ترامپ در بیانیه خود تصریح کرد: «امروز، من به‌صورت رسمی طرح کابینه خود برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران «آی آر جی سی»، شامل نیروی قدس را به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی «اف تی او» بر پایه بند 219 قانون مهاجرت و ملیت علنی می‌کنم. این اقدام بی‌سابقه که با هدایت وزارت امور خارجه آمریکا به وقوع پیوسته است این واقعیت را مشخص می‌کند که ایران نه‌تنها حامی دولتی تروریسم است بلکه سپاه به‌صورت فعالانه در حمایت مالی و پیشبرد تروریسم مشارکت داشته و از این حربه به‌عنوان سیاست خود بهره می‌گیرد. سپاه پاسداران ابزار اولیه دولت ایران در خصوص مدیریت و اجرای کمپین جهانی تروریسم است.»


دفتر رسانه‌ای کاخ سفید افزود این اولین بار است که آمریکا بخشی از یک دولت خارجی را به‌عنوان سازمان تروریستی تعیین می‌کند. این بیانیه بر این واقعیت صحه می‌گذارد که اقدامات ایران اصولاً با اقدامات دیگر کشورها متفاوت است. این اقدام دولت آمریکا مشخصاً میزان و دامنه فشار را بر دولت ایران به حداکثر خواهد رساند. این اقدام ترامپ خطر انجام هر گونه معامله یا حمایت از سپاه پاسداران را روشن می‌سازد. اگر شما با سپاه ارتباط بازرگانی برقرار کنید، بدانید که شما تروریسم را تأمین مالی کرده‌اید.


در بیانیه دفتر رسانه‌ای کاخ سفید ادعا شده: «اقدام دولت ترامپ در تعیین سپاه پاسداران به‌عنوان سازمان تروریستی پیامی روشن برای تهران است مبنی بر اینکه حمایتش از تروریسم عواقب جدی برایش دارد. ما به افزایش فشار مالی (علیه ایران) ادامه می‌دهیم و هزینه‌های ایران برای حمایت از فعالیت‌های تروریستی را آن‌قدر افزایش می‌دهیم تا تهران رفتار گستاخانه و شیطانی خود را کنار بگذارد.»


انتهای پیام/4106/4124/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته