دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1394 - 12:42
رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد

راه‌اندازی اتاق‌های شیردهی و مراقبت از فرزند در کشور

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت از افتتاح اتاق‌های شیردهی و مراقبت از فرزند برای مادران باردار و شیرده در کشور خبر داد.
کد خبر : 37198

دکتر سید حامد برکاتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا، اظهار کرد: برای اینکه برای شیر مادر و شیردهی آنها ارزش قائل شویم باید یکسری اقدامات زنجیره‌وار را انجام دهیم که این اقدامات شامل آموزش به مادر بعد از زایمان و تاسیس مراکز مشاوره‌ برای پاسخ به سوالات مادران در خصوص شیرمادر است که امید می‌رود تا 2 یا 3 سال آینده به سرانجام خوبی دست پیدا کنیم.


رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، افزود: با توجه به سیاست‌های افزایش جمعیت باید مسائل فرهنگی مورد نیاز مادران برای شیردهی را نیز فراهم کنیم، زیرا این مساله علاوه بر سلامت مادر و فرزند موجب ایجاد روابط عاطفی میان مادر و فرزند می‌شود. برای مثال باید در تفریحگاه‌ها، پارک‌ها، ترمینال‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غیره مکان‌هایی برای شیردهی و مراقبت از فرزند ایجاد شود تا مادر با امنیت خاطر تغذیه فرزند را تامین کند و بتواند مراقبت‌هایی مانند تعویض پوشک و غیره را در محیطی امن و پاکیزه که دارای امکانات بهداشتی است، انجام دهند.


وی اضافه کرد: مادران ایرانی به دلیل مسائل فرهنگی و عقیدتی برای شیردهی به کودک در فضاهای شلوغ دچار مشکل هستند که این موضوع نباید مانع حضور مادران در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی آنها شود. بنابراین ایجاد اتاق‌های شیردهی و مراقبت از فرزند برای مادران باردار و شیرده موجب می‌شود مادران برای ساعاتی با امنیت خاطر در اتاق کوچک حضور پیدا کنند و علاوه براینکه کودک خود را تغذیه می‌کنند به فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهند.


برکاتی گفت: اتاق‌های شیردهی و مراقبت از فرزند در حال حاضر در فرودگاه تبریز، ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد، ترمینال شرق و غرب، برخی پارک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به همت سازمان شهرداری تاسیس شده است که امید است در سال‌های آینده شاهد ارتقا این اتاق‌ها و افزایش تعداد آنها باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: شیردهی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته