دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1398 - 19:51
رئیس دانشگاه آزاد اراک:

نخستین کارگاه طراحی و دوخت دانشگاه آزاد به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و واحد اراک گفت: امیدواریم تا پایان فروردین‌ جاری شاهد بهره‌برداری از نخستین کارگاه طراحی و دوخت لباس این دانشگاه باشیم.
کد خبر : 371920
photo5861549913228292005.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، عباسعلی حیدری ظهر امروز در نشست نوروزی با کارکنان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با تبریک فرارسیدن سال جدید و اعیاد رجب و شعبان گفت: در آغازین روزهای سال 98، ملت و کشور ما با وجود مشقات و مشکلاتی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کردند شاهد حوادث طبیعی چون سیل و زلزله نیز بودند که اغلب مناطق روستایی و اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه با این حوادث بیشترین خسارات را تجربه کردند.


وی افزود: ملت شریف ایران یک‌بار دیگر نشان دادند که در نوع‌دوستی سرآمد هستند در همین راستا همکاران ما نیز در دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز دین خود را به هم‌وطنان ادا کردند این در حالی است که مجموعه مدیران، کارکنان و استادان دانشگاه در اقدامی هماهنگ بخشی از حقوق خود را به حساب سیل‌زدگان استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان واریز خواهند کرد تا آن‌ها نیز سهمی دراین‌باره داشته باشند؛ چراکه معتقدیم این امر یک امتحان و آزمون الهی است و ما نیز موظفیم التیام‌بخش گوشه‌ای از رنج‌های هم‌وطنان خود باشیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی اراک تأکید کرد: در سال 97 با کمک و همکاری اعضای هیئت‌علمی، معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه، فعالیت‌هایی در عرضه‌های مختلف با وجود مشکلات، محدودیت‌ها و فراز و نشیب‌های موجود داشتیم که در برخی موارد نیاز به تقویت بیشتر آن‌ها داریم.


حیدری تصریح کرد: عمده مشکلات در دانشگاه به تبعیت از بخش‌های دیگر جامعه مشکلات اقتصادی بود که بحمدالله و با تحمل ملت عزیز ایران و همکاران ما در دانشگاه این مرحله را پشت سر گذاشتیم به امید اینکه در سال 98 مسیر روشن‌تر و فعالانه‌تری را دنبال کنیم.


وی با بیان بحث نظام‌مند کردن و انضباط بخشی بر فعالیت‌های آموزشی در سال گذشته افزود: درباره بحث حضور اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه سیاستی اتخاذ شد تا براساس قوانین موجود از ظرفیت همه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی به نحو مطلوب استفاده کرد که لازمه آن حضور محسوس‌تر اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه بود که با همکاری مناسب اغلب همکاران سزاوار قدردانی است و دراین‌باره موفقیت نسبی با همکاری و همراهی اعضای هیئت‌علمی را شاهد بودیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: طبق مقررات، اعضای هیئت‌علمی 32 ساعت در هفته حضور موظف دارند که بخشی از این حضور، تدریس موظف و بخشی دیگر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با حضور در دانشگاه به شمار می‌رود که در این راستا ما نیز بر اجرایی کردن این قاعده و قانون برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم و مصمم هستیم قانون موجود را نظام‌مندتر کرده و انضباط بیشتری به آن ببخشیم و انتظار داریم با ایجاد بستر مناسب، اعضای هیئت‌علمی نیز در شرایط فعلی دانشگاه، ما را در برون‌رفت از مشکلات موجود حمایت و یاری کنند.


حیدری با بیان تغییر گام‌به‌گام و تدریجی رویکرد دانشگاه گفت: مهم‌ترین منبع درآمدی دانشگاه، شهریه‌های پرداختی از سوی دانشجویان به شمار می‌آید پس ناگزیر هستیم بر جذب دانشجو تمرکز بیشتری داشته باشیم؛ چرا که افت ورودی دانشجو در یک سال می‌تواند آثار خود را در سال‌های متمادی به جای گذارد.


وی بیان کرد: در سال 98 کمیته‌ای برای جذب دانشجو تشکیل دادیم که امیدواریم با تلاش و همکاری همه مدیران، معاونان، کارکنان و استادان دانشگاه شاهد جذب دانشجویان بیشتر در رشته‌ها و مقاطع مختلف باشیم و سیر صعودی سال 97 را در سال جدید باقدرت بیشتری شاهد باشیم.


دبیر هیئت‌امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی درباره بحث جذب دانشجویان خارجی از سال 96 اظهار کرد: جذب دانشجویان خارجی در سال 97 افزایش داشت به‌طوری‌که در حال حاضر 50 دانشجوی خارجی که بیشتر آن‌ها عراقی هستند در دانشگاه آزاد اسلامی اراک تحصیل می‌کنند؛ اگرچه انتظار داریم با هدف‌گذاری‌های انجام‌شده این میزان دانشجو را در سال 98 حداقل به 150 دانشجو افزایش دهیم؛ بنابراین می‌طلبد شرایطی برای رضایتمندی دانشجویان خارجی در همه مقاطع ایجاد کنیم.


حیدری از فعالیت مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی اراک در سال 97 نام برد و تأکید کرد: مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه آزاد اسلامی استان در مجتمع قائم‌مقام فراهانی در راستای رسالت اصلی دانشگاه آزاد که همان ارائه سرویس آموزشی به نهادها، صنایع و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی است فعالیت می‌کند که در این زمینه نیز موفقیت‌های نسبی را شاهد بوده‌ایم؛ ولی تا رسیدن به اهداف دانشگاه و نقطه مطلوب و ایدئال فاصله داریم و می‌طلبد اعضای هیئت‌علمی همکاری و همدلی بیشتری در این راستا داشته باشند تا شاهد رونق فعالیت‌های مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه آزاد اسلامی اراک باشیم.


وی از راه‌اندازی کارگاه طراحی و دوخت به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در سال گذشته نام برد و افزود: در سال 97 حدود هزار و 500 دست لباس فرم دانش‌آموزان مدارس سمای اراک توسط این کارگاه طراحی و دوخته شد این در حالی است که امیدواریم با تکمیل تجهیزات کارگاه تا پایان فروردین سال جاری شاهد بهره‌برداری کامل این کارگاه به‌عنوان نخستین کارگاه طراحی و دوخت دانشگاه آزاد به‌عنوان یک برند کشوری در کشور باشیم و با گسترده کردن فعالیت آن به‌عنوان نمایشگاه و مجموعه تحقیقات در بحث طراحی و دوخت، سفارش همه مراحل طراحی و دوخت لباس‌های فرم و غیرفرم به این مرکز داده شود.


رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته با همکاری دانشکده مدیریت، فرم ارزیابی طراحی شد و بعد از آن به نرم‌افزار جامع مکانیسمی تبدیل شد برای تعیین درصد حق تخصص کارکنان تا بدین ترتیب کارکنانی که با تعهد بیشتر حجم بیشتری از کارها را به دوش می‌گیرند و در راستای اهداف دانشگاه خدمت می‌کنند حق تخصص بیشتری دریافت کنند و دراین‌باره عدالت برقرار شود.


حیدری توسعه مدارس سما، استفاده از ظرفیت‌های اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، تقویت تعاونی مصرف و ارائه خدمات مطلوب‌تر به دانشجویان را یادآور شد و افزود: ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان یکی از وظایف و اهداف دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌رود؛ چرا که مطلوب بودن خدمات آموزشی در دانشگاه در جذب دانشجویان جدید مؤثر خواهد بود که در این زمینه نیز مصمم هستیم یک انضباط جدی در بخش آموزش ایجاد و در این مسیر گام‌های بیشتری را برداریم.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز با تبریک فرارسیدن بهار طبیعت از مدیران، معاونان، کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان خواست تا به هر شکل که برای آن‌ها مقدور باشد در مسیر حمایت و دستگیری از هم‌وطنان سیل‌زده استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان گام بردارند.


حجت‌الاسلام مهدی همتی خاطرنشان کرد: بلایای طبیعی چون سیل و زلزله امتحان الهی هستند چه برای کسانی که با این مشکل مواجه می‌شوند و چه آن‌هایی که از دور نظاره‌گر آن هستند. پس سعی کنیم مشارکت در این امر خداپسندانه از این امتحان الهی سربلند بیرون آمده و ضمن پذیرش آن در برابر آزمایش الهی سر تسلیم فرود آوریم.
وی درباره نام‌گذاری سال 98 به‌عنوان سال رونق تولید اظهار کرد: امیدواریم تلاش و همدلی و صبر و شکیبایی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی زمینه‌ساز شادی و نشاط و رونق تولید و اقتصاد در کشور شود.


انتهای پیام/4122/4121/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته