دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1394 - 12:05
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد خبر داد

بزرگترین باغ فرهنگی هنری کشور در آستانه بهره‌برداری

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از تکمیل نهایی بزرگترین باغ فرهنگی هنری کشور در اراضی عباس آباد خبر داد.
کد خبر : 37182

به گزارش گروه اجتماعی آنا، اردشیر نوریان افزود: پهنه فرهنگی و تفرجگاهی اراضی عباس آباد واقع در شرق این منطقه 137 هکتار مساحت دارد که با تکمیل محوطه‌ها، گذرها و مسیرهای دسترسی و زیرساخت‌ها بهره‌برداری از مجموعه باغ‌های فرهنگی هنری آن نیز آغاز می‌شود.


وی با اشاره به ویژگی‌های پهنه شرقی اراضی عباس آباد یادآور شد: در پهنه شرقی در کنار فضاهای تفرجی نظیر پارک طالقانی، فضاهای شاخص فرهنگی کشور نظیر باغ موزه دفاع مقدس، کتابخانه ملی و فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی، باغ کتاب، باغ هنر، باغ نمایش، پانارومای بیت المقدس و ...، قرار دارند که به عنوان بزرگترین پهنه فرهنگی تفرجی کشور در خدمت شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر خواهند بود.


نوریان تصریح کرد: در حال حاضر از مجموعه پهنه شرقی اراضی عباس آباد، تکمیل نهایی محوطه باغ هنر به مساحت 47 هکتار در جریان است که شامل ایجاد و توسعه فضای سبز، احداث دریاچه، محوطه‌سازی و پیاده‌راه سازی و احداث سایر تاسیسات و امکانات لازم است.


مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد در خصوص جزییات فنی این پروژه نیز توضیح داد: احداث دریاچه با مساحت بیش از 2 هکتار، ایجاد بیش از 20 هزار متر مربع فضای سبز با انواع گونه‌های گیاهی، اجرای حدود یک هکتار محوطه‌سازی و سنگفرش، در کنار سایر عملیات‌ها نظیر خاک برداری‌ها، بتن ریزی‌ها، ایجاد تاسیسات فنی و ...، در این منطقه کم نظیر بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته