دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 05:13
از آغاز حملات حفتر؛

2 هزار لیبیایی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند

دفتر هماهنگی سازمان ملل اعلام کرد که اوضاع غیرنظامیان در حومه طرابلس نگران‌کننده است و تاکنون 2 هزار و 200 نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
کد خبر : 371808

به گزارش حوزه آفریقا گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرد که اوضاع غیرنظامیان در حومه طرابلس لیبی نگران‌کننده بوده و تاکنون چهار غیرنظامی ازجمله دو پزشک کشته‌ شده‌اند.


در این گزارش با اشاره به این‌که شرایط در غرب لیبی غیرقابل‌پیش‌بینی بوده، آمده است: از آغاز حملات ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس 2 هزار و 200 نفر از مردم لیبی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.


گفتنی است ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر، فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی روز پنجشنبه گذشته از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس خبر داد.
این در حالی است که قرار بود اجلاس گفتگوی ملی در شهر غدامس در جنوب غرب این کشور پس از چند روز آغاز شود.
فائز السراج، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، پس از تحرکات نظامیان وابسته به حفتر به‌سوی طرابلس، حالت آماده‌باش اعلام کرد.
لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی مجلس طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل‌شده است.


انتهای پیام/4106/4124/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته