دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 10:26
محمدی در گفتگو با آنا:

حق استفاده از پیست آزادی را نداریم/ کشتی را به حاشیه می‌برند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: متأسفانه هیچ‌کدام از ملی‌پوشان کشتی حق استفاده از پیست ورزشگاه آزادی را ندارند و هیچ‌کدام نمی‌توانند در این مجموعه بدوند.
کد خبر : 371794
1359952461.jpg

غلامرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: کمتر از 20 روز دیگر رقابت‌های قهرمانی آسیا در کشور چین برگزار می‌شود. اردوهای ما از پنجم فروردین آغاز شده و خوشبختانه در این مدت شرایط خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم. البته زمان کافی در اختیار نداشتیم اما به نسبت توانستیم از نظر آمادگی جسمانی وضعیت خوبی داشته باشیم.


وی در مورد ترکیب اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: چند روز پیش گمانه‌زنی‌هایی از سوی برخی افراد در فضای مجازی در مورد لیست تیم ملی منتشر شد که هیچ‌کدام از آنها درست نبود. ما طبق برنامه‌ریزی که داشتیم قرار بر این بود که در آخرین اردو اسامی اعزامی را اعلام کنیم و به وعده خودمان هم عمل کردیم اما متأسفانه برخی حاشیه‌ها در مورد لیست تیم ملی مطرح شد. خیلی متأسفم از اینکه در فضای مجازی برخی افراد در مورد ورزش اول کشور حاشیه‌سازی می‌کنند و طبق گمانه‌زنی‌های خودشان مسائلی را مطرح می‌کنند که به هیچ عنوان به سود کشتی نیست.


سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره وضعیت کشتی‌گیران به‌خصوص رضا یزدانی اظهار کرد: همان‌طور که گفتم خوشبختانه همه در شرایط خوبی قرار دارند. رضا یزدانی هم روند رو به جلویی دارد و به مدال‌آوری او امیدوار هستیم. در این مدت که در اردو حضور داشت، لحظه به لحظه با جدیت کار را پیگیری می‌کرد. با توجه به شرایط سختی که داشت اما یک لحظه دست از تلاش برنداشت و همین موضوع باعث شد که بعد از دو سال و نیم دوری از میادین به مدال برنز برسد. برای این مسابقات هم به او خیلی امیدوار هستیم تا بتواند به مدال برسد.


محمدی در مورد پیش‌بینی‌اش از عملکرد کشتی‌گیران در رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان کرد: قطعاً که کشتی غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌توانیم از حالا در مورد عملکرد کشتی‌گیران صحبت کنیم اما تیم ما شرایط خوبی دارد و همین موضوع به ما امیدواری می‌دهد تا بتوانیم در کنار بقیه مدعیان به نتایج قابل قبولی برسیم. تیم کشتی آزاد سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد و امسال تمام تلاش ما این است که قهرمانی را به‌دست بیاوریم. البته که کار خیلی سخت است چرا که رقابت‌های قهرمانی آسیا امسال جزء رنکینگ جهانی قرار گرفته و به همین خاطر تمام مدعیان در این مسابقات حضور دارند. ما در سبک‌وزن کشتی‌گیران قدرتمندی از کشورهای ژاپن، کره شمالی، کره جنوبی، مغولستان، هندوستان، قزاقستان و ازبکستان داریم و به‌لحاظ تیمی هم کشورها قدرتمند هستند و حتی قهرمان المپیک در این مسابقات حضور پیدا کنند اما همان‌طور که گفتم ما هم کشور ایران هستیم و یکی از مدعیان محسوب می‌شویم.


سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در واکنش به نارضایتی محمد بنا از وضعیت فرنگی‌کاران گفت: متأسفانه در کشتی آزاد هم ما مانند کشتی‌گیران فرنگی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. جای تأسف دارد که امکانات ورزشگاه آزادی در اختیار تیم‌ها به‌خصوص کشتی‌گیرانی که تمام تلاش‌شان این است تا برای میدان المپیک به آمادگی قابل قبولی برسند گذاشته نشود. ما هم مانند کشتی‌گیران فرنگی حق استفاده از پیست دوومیدانی ورزشگاه آزادی را نداریم و همچنین از نظر تغذیه هم با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. نمی‌توان در شرایط فعلی که همه کشورها در حال سرمایه‌گذاری هستند تا در میدان المپیک بهترین‌ها را در اختیار داشته باشند، ما از این قافله عقب باشیم. مسئولان ورزش اگر انتظار نتیجه دارند، باید ابزار المپیکی را هم در اختیار ورزشکاران قرار دهند.


محمدی که پس از حادثه سیل در ایام نوروز به‌صورت خودجوش کمک‌های امدادی برای سیل‌زدگان فراهم کرده، در این خصوص گفت: ما در حال حاضر در شهر معمولان هستیم تا وسایلی را که برای سیل‌زدگان فراهم کردیم در اختیار آنها قرار دهیم. در این مدت چندین بار به شهر لرستان سفر کردیم. متأسفانه شرایط خیلی اسفناک است و واقعاً در برخی از شهرها یک فاجعه رخ داده است. برخی روستاها در استان لرستان آسیب 100 درصد دیدند و کاملاً تخریب شده‌اند اما جای امیدواری است که مردم در این مدت سیل‌زدگان را تنها نگذاشتند و کمک‌های خوبی برای آنها تأمین کرده‌اند. ما هم در ستاد ورزشکاران و هنرمندان به‌صورت خودجوش برای آنها وسایلی را فراهم کرده‌ایم؛ اما تمام این امکانات به‌صورت کوتاه‌مدت مشکلات آنها را برطرف می‌کند و باید یک همت ملی برای کمک به سیل‌زدگان وجود داشته باشد تا بتواند شرایط را برای آنها مساعد کند.


وی ادامه داد: متأسفانه بحث بهداشت مشکل اصلی سیل‌زدگان است و باید سریعاً مدیریت شود. در برخی از روستاها امکان ساخت دوباره منازل وجود ندارد و همان‌طور که گفتم باید یک همت ملی وجود داشته باشد تا بتوان حداقل تا یک سال آینده برای آنها سرپناهی فراهم کرد. امیدوارم که مردم ما که در همه شرایط و موقعیت‌های اینچنینی به یاری هم شتافته‌اند، در این ماجرا هم همچنان پای کار باشند تا کمی از درد مردم کم شود.


انتهای پیام/4051/4057/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته