دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بخشنامه جدیدی برای مقابله با عرضه پوشاک قاچاق ابلاغ شد

معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی بخشنامه‌ای ضوابط لازم در خصوص عرضه محصولات وارداتی پوشاک را به اتحادیه‌های صنفی عرضه‌کننده پوشاک در سراسرکشور ابلاغ کرد.
کد خبر : 37159

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شاتا، این بخشنامه به استناد ماده (13) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای حمایت از تولید داخل و جلوگیری از عرضه پوشاک قاچاق در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.


بر اساس این بخشنامه، عرضه پوشاک وارداتی (واردات رسمی) در بازار مصرف از جمله واحدهای صنفی و تجاری منوط به الصاق برچسب شناسه کالا (کد GS1) خواهد بود.


مهلت اتمام کالاهای وارداتی بدون برچسب شناسه کالا (کد GS1) در سطح عرضه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه حداکثر 6 ماه است و فروشندگان موظفند برای این گونه پوشاک فاکتورهای مربوط به خرید کالا که دارای اطلاعات مربوط به شرکت توزیع کننده و یا واحد عمده فروش هستند، ارائه کنند.


همه عرضه کنندگان پوشاک باید از پروانه کسب معتبر در رسته توزیع پوشاک برخوردار باشند؛ ضمن اینکه همه عرضه کنندگان رسمی پوشاک با برند خارجی ملزم به أخذ مجوز نمایندگی ظرف زمان تعیین شده در بخشنامه قبلی این معاونت از مرکز امور اصناف هستند.


عرضه پوشاک وارداتی با نام و نشان و برند خارجی بعد از پایان مهلت تعیین شده در نمایندگی‌ها و یا واحدهای صنفی بدون مجوز، ممنوع خواهد بود. زمان اجرای این بخشنامه از اول آبا‌ن‌ ماه سال جاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته