دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1398 - 15:45
در حاشیه اجلاس بحر المیت؛

عمان از اعراب خواست نگرانی تل‌آویو برای آینده‌اش را برطرف کنند!

وزیر مسئول در روابط خارجه عمان از کشورهای عرب خواست تا به رژیم صهیونیستی کمک کنند که بر ترس خود در خصوص آینده‌اش در منطقه غلبه کند.
کد خبر : 371517

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الجزیره، یوسف بن‌علوی بن‌عبدالله از کشورهای عرب خواست تا در اقدامی ابتکاری به رژیم صهیونیستی کمک کنند تا بر ترس خود در خصوص آینده تل‌آویو در منطقه غلبه کند.


اظهارات بن‌علوی که در حاشیه اجلاس اقتصادی بحر المیت در اردن بیان شد در داخل کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.


بن‌علوی تأکید کرد: «کشورهای غربی تمام امکانات و پشتیبانی‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی را در اختیار اسرائیل قرار داده‌اند و تل‌آویو هم‌اکنون تمام ابزار قدرت را در دست دارد، اما علیرغم این‌همه امکانات تل‌آویو از آینده خود به‌عنوان یک کشور غیر عرب که پیرامون آن را 400 میلیون عرب گرفته‌اند در هراس است.»


وی ادامه داد: «به نظر من، ما عرب‌ها باید بتوانیم عمق این مسئله را حس کنیم و تلاش کنیم در اقدامی ابتکاری و انعقاد پیمانی واقعی بین اعراب و تل‌آویو به اسرائیل کمک کنیم که بر ترس خود از آینده‌شان در منطقه غلبه کنند.»


در هنگام سخنرانی بن‌علوی، یکی از خبرنگاران حاضر در نشست از بن‌علوی پرسید که آیا بهترین گزینه به رسمیت شناختن «اسرائیل» نیست؟ بن علوی پاسخ داد: «خیر. به رسمیت شناختن نیست. ما تنها می‌خواهیم آن‌ها حس کنند که اعراب برای آن‌ها تهدید نیستند.»


انتهای پیام/4106/4124/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته