دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ورایتی، «محمد(ص)» را نماینده ایران در اسکار دانست

برخلاف پیش‌بینی منتقدان سینمای ایران که دو هفته پیش در همین صفحه منتشر شد، ورایتی در مطلبی که درباره فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجیدی نوشت اعلام کرد این فیلم احتمالا نماینده ایران در اسکار خواهد بود.
کد خبر : 37147

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از شرق، این در حالی است که منتقدانی همچون هوشنگ گلمکانی، مسعود فراستی، جواد طوسی، خسرو دهقان، جمشید ارجمند، روبرت صافاریان و... فیلم‌های «ماهی و گربه» شهرام مکری، «قصه‌ها»ی رخشان بنی‌اعتماد و «در دنیای تو ساعت چند است؟» صفی یزدانیان را نماینده شایسته ایران در اسکار ٢٠١٦ پیش‌بینی کرده بودند.


ورایتی اما در جدیدترین مطلبش درباره فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»، نوشته: «مجید مجیدی نخستین ایرانی‌ای که نامزد اسکار فیلم خارجی‌زبان شد (در سال ۱۹۹۷ برای «بچه‌های آسمان») به‌عنوان سازنده گران‌ترین فیلم تاریخ کشورش نیز شناخته شده است. این فیلم که از سبکی کلاسیک بهره می‌گیرد، داستانی حماسی- تاریخی و بلند را با عنوان «محمد رسول‌الله(ص)» تصویر کرده و با بودجه حدود ۴۰ میلیون‌دلاری از نام‌های بزرگی در پشت صحنه بهره گرفته است».


در این گزارش آلیسا سیمون، منتقد ورایتی، سپس با بیان پیشینه آثار مجیدی و نام‌بردن از فیلم‌های مشهور او نوشته: «این فیلم زندگی حضرت محمد (ص) را از زمان تولدش تا ۱۲ سالگی تصویر می‌کند و به دلیل معذوریت‌های مذهبی، از تصویر چهره ایشان خودداری می‌کند. مجیدی سعی دارد تا آنجا که ممکن است با صحنه‌های اکشن (جنگ‌های افسانه‌ای، تعقیب در بازارها، زائران گرد کعبه، مبارزه با کاروان شترها و یورتمه‌رفتن اسب‌ها در بیابان) به فیلم روح ببخشد، اما ژانر اکشن نقطه قدرت این فیلم‌ساز نیست. این صحنه‌های کلیشه‌ای، در ترکیب با جلوه‌های تصویری ویژه زیبا، بیشتر می‌تواند نسخه‌ای درجه‌دو از سبک سینمایی پذیرفته‌شده غربی باشد».


انتهای پیام/

برچسب ها: اسکار ایران
ارسال نظر
قالیشویی ادیب