دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1398 - 09:11
پزشکیان:

سیل را به گردن یکدیگر نیندازیم/دولت موظف به ساماندهی زیرساخت‌هاست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است زیرساخت‌ها را ساماندهی کند و هر کس مسئولیت یابد حداقل 10 خانه را درست کند و به این ترتیب مشکل حل شدنی است.
کد خبر : 371351

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد در سخنان پیش از دستور با اشاره به سیل‌ اخیر در استان‌های کشور اظهار کرد: متأسفانه سیل زندگی مردم را تلخ و مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرد.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باران رحمت الهی است و کشور را از بی‌آبی نجات داد، اما در برخی مناطق خرابی‌هایی به بار آورد.


وی با بیان اینکه قرار بود ساعت 10 امروز جلسه‌ای در این زمینه با مسئولان دولتی داشته باشیم که گویا برخی از آنها در مناطق سیل‌زده حضور دارند، گفت: نمایندگان هر استان و کمیسیون‌ها گزارش‌هایی از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های خود ارائه می‌دهند.


پزشکیان با اشاره به اینکه باید مردم را از گرفتاری نجات دهیم، تصریح کرد: همه ارگان‌ها از جمله سپاه پاسداران، دولت، ارتش، بسیج، کمیته امداد و هلال احمر اقداماتی را برای کمک به مردم انجام داده‌اند و امیدواریم خداوند به آنان در مأموریتشان کمک کند.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه فقط سیل مردم می‌توانند خرابی‌های ناشی از سیل را اصلاح کند، گفت: امکان ندارد دولت و مجلس به تنهایی بتوانند این مشکلات را حل کنند و اگر بتوایم مردم را بسیج کنیم، امکان حل این مشکلات وجود دارد. بنابر این نباید صبحت‌ها فقط از پشت تریبون باشد و همه باید بروند و مشکلات مناطق سیل‌زده را حل کنند که لازم است سیل مردم در بسیج، شوراها، انجمن‌ها و شوراها شکل بگیرد.


وی تصریح کرد: دولت موظف است زیرساخت‌ها را ساماندهی کند و هر کس مسئولیت یابد حداقل 10 خانه را درست کند و به این ترتیب مشکل حل شدنی است تا این موضوع را به گردن یکدیگر نیندازیم.


پزشکیان با تأکید اینکه باید از این تهدید فرصتی برای همدلی مردم ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: لازم است هر کسی در این زمینه مسئولیتی بپذیرد و امیدواریم امسال سال همدلی و مشارکت برای حل مشکل مردم باشد.


انتهای پیام/4034/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته