دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1394 - 14:22
در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا صورت گرفت

ترجمه و انتشار کتاب «معنای زندگی در میانسالی و سالمندی»

کتاب «معنای زندگی در میانسالی و سالمندی (شور و شعور با معنا درمانی) از سوی دکتر نوشاد قاسمی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا ترجمه و از سوی انتشارات نوید شیراز به چاپ رسید.
کد خبر : 37132

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،کتاب «معنای زندگی در میانسالی و سالمندی (شور و شعور با معنا درمانی) شامل یک دیباچه، دو بخش و چهارده فصل است. نویسنده در دیباچه با ترسیم خط سیر کلی کتاب، رویکرد خود نسبت به بررسی موضوع معنا در میانسالی و سالمندی را تشریح کرده است.


در بخش نخست این کتاب با عنوان رویکردهای نظری و فلسفی درباره معنای زندگی، که نه فصل اول کتاب را در بر می‌گیرد نویسنده با بهره‌گیری از دیدگاه‌های نظری و فلسفی و برخی یافته‌های پژوهشی پیرامون میانسالی و سالمندی به تشریح موضوعاتی نظیر کاستی‌های بدنی در میانسالی و سالمندی، نیاز به رشد معنوی و جستجوی شادکامی، ویژگی های یک زندگی پر معنا، اصول اساسی در معنا یابی، معرفی منابع فلسفی معنایابی، موضوع سرنوشت اثرات نا امیدی در زندگی میانسالی و سالمندی پرداخته است.


در بخش دوم با عنوان جنبه‌های کاربردی زندگی پر معنا در میانسالی و سالمندی، که فصل‌های دهم تا چهاردهم را در بر می‌گیرد، نویسنده با الهام از آموزه‌های مکتب معنا درمانی ویکتور فرانکل و ترکیب آن با دیدگاه‌های امروزی تر در روانشناسی و فلسفه مثبت نگر، به طرح موضوعاتی همچون اهمیت استفاده از موهبت‌های خداوندی در فرایند معنا یابی، اهمیت موسیقی، ادبیات، شوخی و خنده در سالمندی، راهکارهای کنار آمدن با احساس گناه و پشیمانی، توصیه‌هایی برای کنار آمدن با احساس تنهایی و در نهایت شکل دادن یک دیدگاه معناگریانه نسبت به مرگ پرداخته است.


این کتاب در 248 صفحه در قطع وزیری با جلد معمولی و به قیمت یازده هزار تومان به بازار عرضه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته