دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1394 - 10:36

30 سپتامبر؛ زمان برگزاری نشست اعضای کمیته چهارجانبه و اتحادیه عرب درباره مذاکرات سازش

اتحادیه عرب قرار است در نشستی در سازمان ملل به نمایندگان کمیته چهارجانبه خاورمیانه بپیوندد تا مذاکرات جدیدی درباره چگونگی بازگرداندن اسرائیل و فلسطینی‌ها به میز مذاکره داشته باشند.
کد خبر : 37130

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، اتحادیه عرب قرار است در نشستی در سازمان ملل به نمایندگان کمیته چهارجانبه خاورمیانه بپیوندد تا مذاکرات جدیدی درباره چگونگی بازگرداندن اسرائیل و فلسطینی‌ها به میز مذاکره داشته باشند.


به‌نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، سازمان ملل جمعه اعلام کرد، «بان کی مون» دبیرکل این نهاد در تلاش برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌ها، 30 سپتامبر در نشست سالانه مجمع عمومی، میزبان نشست وزرای بازیگران اصلی جهانی خواهد بود.


«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، علاوه بر وزیران امورخارجه کمیته چهارجانبه خاورمیانه یعنی آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و روسیه، «بان کی مون»، اتحادیه عرب و وزیران امورخارجه مصر، اردن و عربستان سعودی را نیز برای پیوستن به این نشست دعوت کرده است.


«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست وزیران امورخارجه این نهاد در لوکزامبورگ گفته بود: امیدواریم از سرگیری مذاکرات سازش به پیشرفت‌هایی در این زمینه منجر شود.


مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها از زمان ناکامی آمریکا در دستیابی به توافق صلح در اوایل 2014 متوقف شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته