دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1398 - 07:48
حسینی در گفتگو با آنا:

با حذف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران عدالت برقرار شد!

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: با حذف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران عدالت برقرار شد!
کد خبر : 371190
139207011522513631221694.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال ساحلی ایران سال جدید را با ناکامی آغاز کرد و ناباورانه از مسابقات قهرمانی آسیا حذف شد. به‌همین بهانه با پیمان حسینی دروازه‌بان این تیم به‌گفتگو نشستیم که در ادامه گفتگوی آنا با این دروازه‌بان را می‌خوانید:


حذف غیرمنتظره‌ای از مسابقات قهرمانی آسیا داشتید. چرا این اتفاق افتاد؟


حسینی: می‌توانم نتیجه تیم ملی را در یک جمله خلاصه کنم که اگر ما در این مسابقات قهرمان می‌شدیم عدالت برقرار نمی‌شد و تیم‌هایی مثل ژاپن، عمان و امارات که تدارکات مناسبی داشتند، به‌ حق واقعی خود نمی‌رسیدند. دیگر این مسئله تکراری و قدیمی شده است که تدارکات مناسبی برای این مسابقات نداشتیم. به‌هرحال هر تیمی که می‌خواهد به‌ تورنمنتی اعزام شود، نیاز به‌ آماده‌سازی دارد.


چند ماه قبل از این مسابقات، ‌قهرمان جام بین قاره‌ای شدید. آن قهرمانی چگونه کسب شد؟


حسینی: ما قبل از مسابقات جام بین قاره‌ای، اردویی در پرتغال داشتیم و پس از تمرین و آماده‌سازی در ماسه‌های سنگین پرتغال، کار راحتی در ماسه‌های سبک امارات پی گرفتیم و به‌ قهرمانی رسیدیم. ضمن این‌که لیگ در همان زمان به‌ پایان رسیده بود و میزان آمادگی بازیکنان بالا بود. اما بعد از مسابقات امارات، تیم به‌ معنای واقعی رها شد و اردوهایی که داشتیم تنها در داخل کشور بود.


برای مسابقات قهرمانی آسیا چه تدارکاتی برای تیم ملی درنظر گرفته شد؟


حسینی: پیش از مسابقات تقاضای اردوی برزیل را داشتیم اما به‌جای آن، اردوهای‌مان در بندرعباس و بوشهر برگزار شد. حتی در بندرعباس هم مقابل حریفی که بازیکن ملی‌پوش نداشت، بازی خود را واگذار کردیم. این در حالی بود که ژاپنی‌ها یک ماه در برزیل با بهترین تیم‌های فوتبال ساحلی این کشور بازی تدارکاتی برگزار کردند.


ایران در حال حاضر تیم دوم رنکینگ فیفاست. آیا می‌تواند این رتبه را حفظ کند؟


حسینی: وقتی در رنکینگ فیفا تیم دوم هستیم، باید برخوردی در خور شأن تیم دوم دنیا با ما بشود. این‌طور نیست که این تیم با قناعت کردن به افتخارات گذشته، بتواند نتایج گذشته خود را تکرار کند. در این صورت، فقط خودمان را گول می‌زنیم. به‌نظر من بلافاصله بعد از هر قهرمانی و از فردای آن افتخار، باید آن را به‌ فراموشی بسپاریم و برای مسابقات بعدی آماده شویم.



با شکست در این مسابقات، جام جهانی و جام کنفدراسیون‌ها هم از دست رفت.


حسینی: در حال حاضر در رنکینگ فیفا تیم دوم هستیم و ژاپن و امارات نهم و یازدهم هستند. مسابقات جام کنفدراسیون‌ها هم با حضور برترین تیم‌های قاره‌ها انجام می‌شود و باید دید تا زمان این مسابقات می‌توانیم رنکینگ یک آسیا را حفظ کنیم یا خیر؟ اما با حذف از مسابقات قهرمانی آسیا، شانس حضور در جام جهانی را از دست دادیم و این مسئله دو سال فوتبال ساحلی را عقب می‌اندازد.


آیا نسل جدید می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای نسل شما باشد؟


حسینی: در نسل جدید فوتبال ساحلی نفرات شایسته‌ای حضور دارند اما این نفرات باید عیار خود را در مسابقات جام جهانی نشان دهند. این نسل نیاز به تمرین بیشتر، رسیدگی بیشتر و برنامه بهتر دارند و اگر اردوها و برنامه‌های خوبی داشته باشیم می‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند.


چرا در این مسابقات فرصت زیادی برای بازی به‌ دست نیاوردید؟


حسینی: در مسابقات قهرمانی آسیا آمادگی کافی داشتم اما فرصت زیادی برای بازی به‌ دست نیاوردم و این بنا به‌ تصمیم کادر فنی بود. البته این فرصت خوبی بود برای بازیکن جانشین من تا خود را نشان دهد؛ اما این فرصت را از دست داد.


برنامه آینده‌تان چیست؟


حسینی: در حال حاضر تصمیم قاطعی برای ادامه بازی در تیم ملی فوتبال ساحلی ندارم. این احتمال وجود دارد که دیگر در تیم ملی بازی نکنم. البته فعلاً برای بازی در آلانیا اسپور ترکیه راهی لیگ فوتبال ساحلی این کشور می‌شوم و در مسابقات لیگ ترکیه، لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها برای این تیم بازی خواهم کرد.


انتهای پیام/4051/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: پیمان حسینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته