دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1398 - 16:28
وزیر بهداشت:

مراکز درمان ناباروری در کشور تقویت می‌شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز درمان ناباروری در کشور تقویت می‌شوند و مرکز ناباروری استان ایلام در همین راستا افتتاح خواهد شد.
کد خبر : 371167
9206475_738.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، سعید نمکی در حاشیه بازدید از مرکز درمان ناباروری بیمارستان آیت‌الله طالقانی ایلام اظهار کرد: امروز چندین پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افتتاح شد.


وی، با اشاره به بازدید خود از پروژه در حال ساخت مرکز درمان ناباروری بیمارستان آیت‌الله طالقانی، گفت: اعتقادداریم که این مراکز را باید تقویت کرده و گسترش دهیم چون از دغدغه‌های بزرگان نظام به‌ویژه مقام معظم رهبری است.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: سالمند شدن جمعیت و نیل جمعیت به نرخ رشد منفی، نگرانی جدی برای کشور است و مقام معظم رهبری دستور فرمودند که این مقوله را به‌شدت پیگیری کنیم و ما هم درصدد هستیم که با چندین مکانیزم، به افزایش جمعیت کمک کنیم.


نمکی ضمن تأکید بر لزوم ایجاد تسهیلات ویژه برای زوج‌های نابارور در کشور، گفت: باید برای این دسته از خانواده‌ها، درمان و مقدمات آزمایش رایگان فراهم کنیم و این مرکز به‌خوبی می‌تواند خدمات تخصصی نازایی را به مردم استان ایلام ارائه دهد البته یک فلوشیپ نازایی نیز به این مرکز اختصاص داده می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: باید بر روی خانواده‌هایی که نمی‌توانند فرزندآوری داشته باشند و یا از نظر روحی و روانی آمادگی فرزندآوری ندارند، تمرکز کنیم و در این زمینه باید ترمز نیل جمعیت به سمت نرخ رشد منفی را بکشیم و دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه را برطرف کنیم و آینده کشور را با ساختار جمعیتی مناسب به نسل‌های بعدی تحویل دهیم.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته