دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1398 - 12:15
مشاور وزیر کشور در امور زنان:

نیازهای زیستی زنان و کودکان نیازمند توجه در بحران و پس از آن است

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: نیازهای زیستی زنان و کودکان، نیازمند توجه و اقدامات ویژه و خاص در هنگامه بحران و پس از آن است.
کد خبر : 371111
نظری-عکس_4.jpg

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت کشور، فریبا نظری با قدردانی از مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها بیان کرد: نیازهای زیستی زنان و کودکان، نیازمند توجه و اقدامات ویژه و خاص در هنگامه بحران و پس از آن است.


وی ادامه داد: این نیازهای خاص زیستی، نه قابل چشم‌پوشی و کتمان است و نه در اولویت آخر قرار می‌گیرد؛ بلکه امری طبیعی و در اولویت نخست توجه، رسیدگی و اقدام است.


مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: از جمله اقدامات مؤثر مدیران کل دفاتر بانوان در ستادهای بحران استان‌ها که قابل قدردانی است می‌توان به برخی موارد اشاره کرد: اقدامات پیشگیرانه انتقال زنان سالمند، باردار، بیمار و دارای معلولیت‌های جسمی و روانی و نیز کودکان و نوزادان به مناطق امن و دور از بحران در زمان مناسب با کمک نیرهای دستگاه‌های اجرایی و استانداری، اسکان خانواده‌ها به ویژه زنان و کودکان در محل‌های موقت در نظر گرفته شده، تأمین نیازهای بهداشتی و زیستی زنان و کودکان که در شرایط بحران به سختی قابل دسترسی است. تأمین وسایل آرامش و راحتی کودکان و خردسالان همچون: کتاب و اسباب بازی، تماشای فیلم، اجرای برنامه‌های سرگرم کننده و اقدام برای استقرار گروه‌های پزشکی، امدادی و مددکاری به منظور ارائه خدمات بالینی مورد نیاز زنان و کودکان، هماهنگی با جمعیت هلال احمر، نیروهای داوطلب سمن‌ها و گروه‌های جهادی به جهت تهیه پوشاک و خوراک بهداشتی و سالم مردم آسیب دیده از سیل و نظارت بر محل استقرار سرویس‌های بهداشتی و چادرهای اسکان موقت با رعایت راحتی استفاده برای زنان و کودکان.


نظری ادامه داد: اینها تنها گوشه‌ای از اقدامات همکارانم در دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌هاست که قابل تقدیر ویژه است. گرچه به علت گستردگی سیل و شدت آن، نواقص و اشکالاتی نیز در کار امدادرسانی به سیل‌زدگان وجود دارد.


مشاور وزیر کشور خاطرنشان کرد: بیاد داشته باشیم که بیشترین صدمه و پیامدهای ناشی از چنین بحران‌های طبیعی، اساساً پس از اتمام ظاهری حادثه؛ خود را نشان می‌دهد. مصیبت عزیزانی که درگذشته‌اند، منزل و سرمایه و کاشانه افراد که از دست رفته، آرامش و آسایشی که رخت بربسته و ابهام در روزهای آینده که با چنین شرایطی پیش‌ روی افراد است؛ از بزرگترین این پیامدهاست. از این رو پسندیده و انسانی است، که دست بدست دهیم به مهر؛ میهن خویش را کنیم آباد. یادمان باشد از تخریب و انتقاد غیرسازنده و توهین و شعار و شایعه‌سازی؛ نه هیچ بحرانی برطرف می‌شود و نه هیچ میهنی آباد.


انتهای پیام/4046/                                                    


انتهای پیام/

برچسب ها: سمن سیل زده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته