دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1398 - 11:18
پس از اتمام مرخصی نوروزی؛

مشایی و بقایی به زندان اوین بازگشتند

بعد از اتمام مرخصی نوروزی زندانیان که از سوی دستگاه قضائی صادر شده بود، صبح شنبه(17 فروردین) مشایی و بقایی به زندان اوین بازگشتند.
کد خبر : 371105
831.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بعد از انتصاب حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه موجی از امیدواری بین حقوقدانان، مسئولان و حتی مردم که انتقادات بسیاری نسبت به عملکرد دستگاه قضائی در دوره قبلی داشتند به راه افتاد؛ البته ابراهیم رئیسی نیز با شعار تغییر و تحول اساسی در قوه قضائیه وارد عرصه شد و به گفته خودش اقدامات در دستگاه قضائی باید پیشگیرانه باشد و یکی از مهمترین رویکردهای دوره جدید نیز به گفته رئیس جدید قوه قضائیه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است که قطعاً این اقدام می‌تواند در بحث مهارت‌آموزی زندانیان نیز تأثیرگذار باشد.


یکی از اقدامات اولیه ابراهیم رئیسی که در آستانه نوروز 98 رخ داد، مرخصی به اکثر زندانیان بود که مورد استقبال همگان قرار گرفت و در حقیقت دستگاه قضائی این فرصت را به زندانیان داد تا مانند سایر افراد جامعه از تعطیلات نوروز استفاده کرده و در کنار خانواده خود باشند.


بر اساس این گزارش، بعد از اتمام تعطیلات نوروز، اکثر زندانیان صبح امروز(17 فروردین) به زندان بازگشتند و دو نفر از زندانیان شاخصی که از مرخصی نوروزی استفاده کرده بودند اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی بودند که البته این افراد نیز صبح امروز خود را به زندان معرفی کردند.


پسر اسفندیار رحیم‌ مشایی نیز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش خبر بازگشت پدرش به همراه بقایی به زندان را تأیید کرد و اعلام کرده که پدرش و حمید بقایی، صبح شنبه(17 فروردین) پس از پایان مدت مرخصی به زندان اوین برگشتند.


بر همین اساس، پس از ابلاغ بخشنامه مرخصی نوروزی زندانیان از سوی قوه قضائیه، 7 روز مرخصی به این دو زندانی تعلق گرفته بود که با درخواست وکلای آنها، مرخصی این دو زندانی تا پایان تعطیلات تمدید شده بود.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته