دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صبح امروز رقم خورد؛

آسمان و چشمانی بارانی در آیین وداع با جمشید مشایخی

پیکر بازیگر پیش‌کسوت تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز در تالار وحدت تشییع و به سوی بهشت‌زهرا بدرقه شد.
کد خبر : 371051
BS0K5332.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، جمع زیادی از هنرمندان سینما و تئاتر، مدیران فرهنگی و مردم علاقه‌‍‌مند به هنر صبح امروز در تالار وحدت در آیین وداع با استاد جمشید مشایخی بازیگر پیش‌کسوت تئاتر، سینما و تلویزیون شرکت کردند.


بهمن فرمان‌آرا، علی نصیریان، داریوش اسدزاده، اکبر زنجانپور، شهرام کرمی، ایرج راد، حسن پورشیرازی، پرویز پورحسینی، قطب الدین صادقی، فرشته طائرپور، محمد ساربان، فرزانه کابلی، هادی مرزبان، محمد حسین لطیفی، مهدی شفیعی، حبیب اسماعیلی، جمشید گرگین، عزت‌الله رمضانی‌فر، علی دهکردی، بهزاد فراهانی، صدرالدین حجازی، سیاوش تهمورث و… از هنرمندان حاضر در مراسم تشییع زنده‌یاد مشایخی بودند.


مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی

همچنین سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین فریدون به نمایندگی از رئیس جمهور، پیروز حناچی شهردار پایتخت و جمعی از اعضای شورای شهر از جمله احمد مسجد‌جامعی، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی، محمدرضا جعفری‌جلوه مدیر شبکه دو سیما، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر و منوچهر شهسواری مدیرعامل خانه سینما از دیگر حاضران در این آیین بودند.


مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی


آیین وداع با استاد جمشید مشایخی با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط محمدرضا پورزرگری آغاز شد. اجرای این مراسم که در هوایی ابری و زیر بارش نرم و گاه به گاه باران برگزار شد را سیدعباس سجادی به عهده داشت. در ادامه شهرام گیل‌آبادی، ایرج راد عضو هیئت مدیره خانه تئاتر، علی نصیریان چهره ماندگار سینما و تئاتر و از دوستان نزدیک و همبازیان زنده‌یاد مشایخی، منوچهر شهسواری، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران و محمدرضا جعفری جلوه در سخنان کوتاهی یاد و خاطره این بازیگر خاطره‌ساز و پیش‌کسوت را گرامی داشتند.


در پایان نیز سام مشایخی فرزند زنده‌یاد مشایخی پشت تریبون آمد و اظهار کرد: دوست داشتم از مردم عزیز و مهربان که قدر هنر و هنرمند را می‌دانند تشکر کنم، مخصوصاً در این سال‌ها که فضای مجازی رونق گرفت به پدر من خیلی محبت داشتند.


مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم نیز گفت: مطمئن هستم که پدرم از این شکوه حضور مردم خیلی خوشحال است. خیلی‌ها دوست دارند بگویند جمشید مشایخی، کمال‌الملک سینمای ایران بود، اما با احترام به این هنرمند  بزرگ می‌خواهم بگویم ما که کمال‌الملک داشتیم، اکنون جمشید مشایخی سینمای ایران را از دست داده‌ایم که خودش بود و ادا در نمی آورد.


پس از صحبت‌های سام مشایخی نماز میت بر پیکر این بازیگر پیش‌کسوت توسط حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی خوانده شد. پیکر زنده‌یاد مشایخی روی دوش علاقه‌مندان به هنر و مردم قدرشناسی که بیش از نیم‌قرن شاهد هنرنمایی وی بودند، تشییع و برای خاکسپاری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شد.


زنده‌یاد جمشید مشایخی سیزدهم فروردین پس از 6 دهه حضور و درخشش در عرصه هنر، در آستانه ۸۵ سالگی دیده از جهان فرو بست.


انتهای پیام/4072/4104/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته