دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1398 - 15:19
نجار:

مهمترین مشکل در امدادرسانی، مسدود بودن راه‌های مواصلاتی است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آبگرفتگی 500 منزل در معمولان، گفت: مهمترین مشکل ما در امدادرسانی به سیل‌زدگان مسدود بودن راه‌های مواصلاتی است.
کد خبر : 370995
446.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسماعیل نجار ظهر امروز در گفتگو با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان لرستان و اقدامات انجام شده در این مناطق اظهار کرد: بعد از بروز سیل در برخی از مناطق استان لرستان به‌ویژه منطقه معمولان، ارتباط زمینی با این شهر به‌طور کامل قطع شد لذا در بحث خدمات‌دهی با مشکل مواجه بودیم و با تلاش راهداران و بازگشایی راهی دشوار برای رسیدن به منطقه معمولان، خدمت‌رسانی صورت گرفت و خدمات همچنان به مردم سیل‌زده این منطقه ادامه دارد.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه درحال حاضر امدادرسانی با 20 بالگرد صورت می‌گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه در شب بروز حادثه در منطقه معمولان ارتباط تلفنی قطع نشد لذا اطلاع‌رسانی برای تخلیه برخی از مناطق در مسیر سیلاب صورت گرفت؛ به همین دلیل فقط یک نفر بر اثر سیل در این منطقه جان خود را از دست داد.


امکان انتقال تجهیزات پیشرفته به مناطق سیل‌زده لرستان وجود ندارد


وی با اشاره به اینکه از 2 هزار و 500 خانوار در منطقه معمولان، منزل 500 خانوار دچار آبگرفتگی و خسارت شده است، گفت: مهمترین مشکل ما در این منطقه مسدود بودن راه‌های زمینی است؛ لذا هم‌اکنون اقدامات به وسیله تجهیزات مردمی و شهرداری صورت می‌گیرد و متأسفانه فعلاً امکان انتقال تجهیزات پیشرفته وجود ندارد و به محض باز شدن مسیرها، تجهیزات را به منطقه معمولان انتقال خواهیم داد.


نجار افزود: هم‌اکنون مواد غذایی و سایر اقلام توسط بالگردها به مردم سیل‌زده معمولان در استان لرستان فرستاده می‌شود و با تلاش مسئولان ذی‌ربط، برق این منطقه وصل شده است و در تلاشیم تا مشکل آب را نیز تا آخر شب برطرف کنیم.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مهمترین مشکل را مسدود بودن راه‌های مواصلاتی به دو منطقه معمولان و پلدختر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در پلدختر نیز همچنان مشکل آب وجود دارد و با توجه به خسارت وارده به محور پلدختر- خرم‌آباد، امکان ترمیم این محور سخت و دشوار خواهد بود.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته